گوناگون

افزایش گرمای هوا مصرف برق را در تهران 18 درصد افزایش داده است

81222613 5797915

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید زمان حسینی عصر سه شنبه در جلسه بررسی راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق که در محل استانداری تهران برگزار شد اظهار کرد:میزان گرمای هوا در کل کشور 5/1 درجه افزایش یافته که همین امر موجب شده رشد مصرف برق از 5 درصد به 5/8 درصد افزایش یابد.

وی با بیان این مطلب که گرمای هوا ادامه خواهد یافت گفت: تامین برق در چنین شرایطی به سختی امکان پذیر است بنابراین صرفه جویی ضروری است.

حسینی با اشاره به این مطلب که سال قبل 5 هزار مگاوات برق وارد شبکه شده افزود: امسال تاکنون توانسته ایم سه هزار مگاوات وارد شبکه کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران خواستار آن شد ادارات و ارگان های دولتی یک ساعت قبل از تعطیل شدن نسبت به خاموش کردن سیستم های سرمایشی اقدام کنند و گفت: این عمل کمک خواهد تا صرفه جویی خوبی در مصرف حاصل شود.

در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران نیز پیک روز را اثر گذار در اقتصاد کشور عنوان کرد واز استاندار تهران درخواست کرد سازمان های دولتی را برای رعایت صرفه جویی در مصرف برق ترغیب کند.

سید علی بربند با اشاره به بدهی سازمان های دولتی به بخش برق گفت: سازمان های دولتی تنها 21 میلیارد تومان به شرکت توزیع نواحی استان تهران بدهکارند که باید پرداخت کنند.

وی با اشاره به این مطلب که یک هزار و 68 دستگاه اجرایی در استان تهران وجود دارد که تقریبا 665 مگاوات برق مصرف می کنند افزود: اگر تنها 10 درصد در مصرف صرفه جویی کنند مشکل صنعت برق حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز گفت: 200 هزار مشترک برق به مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزوده می شود که قریب به 200 هزار میلیون مگاوات ساعت برق مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد هاشمی اظهار کرد:103 پست فوق توزیع و 19 پست انتقال در تهران وجود دارد که برابر با مجموع کل دو استان گلستان و مازندران است.

وی افزود: تعداد پست های فشار متوسط زمینی در تهران 10 هزار و هشتصد عدد است که 35 درصد مجموع کل کشور را شامل می شود.

هاشمی با اشاره به این موضوع که تعداد مشترکین از 4 میلیون مشترک بیشتر شده اظهار کرد:میزان انرژی که سال گذشته به فروش رسیده بالغ بر 17 هزار مگاوات بوده است.

وی مبلغ فروش انرژی برق را یک هزار و 360میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان 15 درصد کل کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ پیک بار سال گذشته را چهار هزارمگاوات عنوان کرد و افزود: این میزان 9 درصد کل پیک کشور بوده است.

هاشمی بیان داشت: چنین عملکردی در حالی بوده که طی 10 سال گذشته حداقل توسعه را در شبکه و تجهیزات رخ داده است.

وی با بیان این مطلب که هزینه های برق از دو روش جاری و سرمایه ای تامین می شود گفت: به خاطر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مبلغ ناچیزی در اختیار شرکت های توزیع قرار گرفت لذا نتوانستند برای توسعه اقدام کنند.

هاشمی با تاکید بر این مطلب که طی 10 سال گذشته حداقل توسعه در تهران چه در شبکه های بالا دستی و چه شبکه های توزیع روی داده عنوان کرد: فرسودگی تجهیزات و شبکه های انتقال توزیع و فوق توزیع نیز جایگاه خود را دارد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به این مطلب که ایجاد 500 مگاوات برق نیازمند سرمایه گذاری یک هزار و 500 میلیارد تومانی است گفت: مدیریت مصرف توسط دستگاه های اجرایی یک ضرورت جدی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه شود.

جلسه بررسی راه های صرفه جویی در مصرف برق عصر امروز با حضور روسای اکثر دستگاه های اجرایی استان تهران در ساختمان استانداری برگزارشد.

تهرام564/9977

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا