گوناگون

اقتصاد مقاومتی عامل رشد کشور است

81156735 5682250

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد صادق صالحی منشˈ روز پنجشنبه در اولین نشست همایش ˈگفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دینˈ در قم با بیان اینکه ایران اسلامی سرشار از استعدادها و منابع غنی انسانی و مالی است افزود: برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و متعهد برای پیشرفت با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می تواند زمینه رشد کشور در راستای تحقق حماسه اقتصادی را فراهم کند.

وی افزود:اقتصاد صحیح به معنای تلاش دولت برای تولید نیاز مردم و جامعه است و دولت باید مردم را به کار و جهاد در این راه دعوت کند.

صالحی منش با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) سرمایه گذاری اقتصادی را از وظایف حیاتی حکومت ها دانسته است افزود: سرمایه گذاری نباید تشریفاتی و در بخش اداری جمع شود بلکه باید تولیدی و در خدمت تامین اهداف اقتصادی عامه مردم باشد.

وی بر توجه به باورهای دینی و ارزشهای اسلامی در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و ادامه داد: باید اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با دینداری را تشریح و تبیین کرد.

پیش نشست همایش ˈگفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دینˈ با هدف تبیین اقتصاد مقاومتی و چگونگی نگرش دین به آن و نقش علمای حوزه در تبیین این اقتصاد با پیام تصویری آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید و سخنرانی مسوولان کشوری و استانی روز پنجشنبه در قم به مدت یک روز برگزار شد.

نشست اصلی این همایش آذرماه امسال در تهران برگزار می شود. ک/2

569 / 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا