گوناگون

اقتصاد مقاومتی نقشه راهی برای استفاده از توان داخلی است

81221703 5796429

به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، رضا خیراندیش افزود: این مهم می تواند به عنوان یک راهبرد اساسی توسط مدیران شهری و یک دستورالعمل اجرایی برای اقتصاد شهر و نجات بخش مالی شهرداری ها به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: نگاه مدیران شهری به اقتصاد مقاومتی باید یک نگاه واقع بینانه و بدون شعار باشد و نباید تنها به صورت یک برنامه در میز مدیران باقی بماند.

او اضافه کرد: با اجرای مفاد این برنامه، شهرداری ها می توانند نیازهای اقتصادی خود را تامین و هرگونه فشاری را دفع کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری شیراز اظهار کرد: شهرداری ها به دلیل خودکفا بودن در درآمدها، طی چند سال گذشته به دنبال درآمدهای پایدار بوده و در جلسات مختلف استانی و ملی به دنبال راهکارهایی برای تحقق ای امر بوده تا بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی های بلند مدت برای مدیریت شهری در تمام زمینه های خدمات رسانی خود داشته باشند.

خیراندیش گفت: اگر بنا باشد که با تکیه به عوارض یا بودجه دولت برای توسعه شهر قدمی برداریم ممکن نیست و مشکلی رفع نخواهد شد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مسوولان باید از توان بخش خصوصی برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرده و این بخش را رقیب و در نقطه مقابل خود ندانند.

او اضافه کرد: البته، دست یابی به اقتصاد مقاومتی نیازمند زمینه سازی و فرهنگ سازی است و مردم باید به این باور برسند که این توانایی را دارند که تمام نیازهای اقتصادی خود را تامین و هرگونه فشار دشمن را دفع کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری شیراز اضافه کرد: کارشناسان این معاونت، هم اینک بررسی اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای آن و تاثیر آن بر رشد اقتصاد شهری را در دستور کار دارند که امیدواریم به زودی نتیجه این بررسی ها در اختیار مدیران شهری و علاقمندان قرار گیرد.ک/1

678/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا