گوناگون

المپیاد ورزشی دانش آموزی تا پایان سال جاری در کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان محبی پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه اولین المپیاد دانش آموزی در کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری این طرح مقابله با آسیب های موجود در سطح جامعه است.

محبی افزود: این طرح یک طرح نو و جدید در آموزش و پرورش است که از 26 مهرماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه در تمام مدارس استان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در گذشته دانش آموزان تنها زنگ خاصی را به ورزش اختصاص می دادند اما پس از اجرای این طرح دانش آموزان می توانند به صورت اختیاری در رشته های مورد علاقه و متناسب با توانمندی هایشان فعالیت و در مسابقات شرکت کنند.

محبی با بیان اینکه این طرح با مدیریت دانش آموزان در مدارس اجرا می شود، امروز در دنیایی هستیم که آسیب های اجتماعی فراوان است و بهترین وسیله و ابزار مقابله با این آسیب ها ورزش، نشاط و شور و هیجانی است که در درون دانش آموزان شکل می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: ما با توجه به ورزش و تربیت بدنی می توانیم به سلامت جسمی، روانی، اخلاقی دانش آموزان کمک کنیم.

محبی با بیان اینکه دنیا به این نتیجه رسیده که ورزش بهترین وسیله برای ظهور و بروز موارد ذکر شده است، گفت: ورزش علاوه بر اینکه سلامت جسمی را به دانش آموزان هدیه می دهد می تواند حس وظیفه شناسی، تقسیم کار، تعاون و وطن دوستی را آموزش دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: امروز در سطح بین المللی در همه ابعاد سرمایه گذاری وسیعی بر روی ورزش انجام شده است.

محبی ادامه داد: ما در مدارس ضمن توقع تلاش علمی برای پیشرفت کشور از دانش آموزان میخواهیم در عرصه ورزشی نیز فعال باشند.

وی کرمانشاه را یک استان توانمند از نظر استعداد های ورزشی و توانمندی های فیزیکی برشمرد و گفت: این مسئله در عرصه های مختلف ورزشی ثابت شده است و ما امیدواریم آغاز این المپیاد در مدرسه ها زمینه پیشرفت ورزش استان و افتخار آفرینی در میادین کشوری را به دنبال داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا