گوناگون

اندازه اقتصاد ایران کوچک شده است/ سالانه یک میلیون شغل نیاز داریم

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان محیط زیست گفت: هفته دوم از سال جاری را با جلسه شورای عالی اقتصاد شروع کردیم که این خود یک نشانه است که دولت یازدهم اهتمام خود را برای رفع موانع موجود و ایجاد اشتغال بنا نهاده است.

وی ادامه داد: در حالیکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد انتظار بالا رفتن تورم را داشتیم اما آمارهای اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که توانسته‌ایم در حفظ تورم موفق عمل کنیم که قابل تقدیر است.

ربیعی ادامه داد: این یک استراتژی بود که تورم را مهار و بعد به سمت رکود برویم و حالا نوبت به خارج از رکود و ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه گفت: از جهتی باید در خصوص ایجاد اشتغال توجه بیشتری به محیط زیست داشته باشیم و همچنین در بخش صنایع موجود که خطر زیست محیطی دارند باید بازرسان فعال شوند تا طی یک برنامه‌ریزی به سمت کاهش این موارد برویم و در کنار چرخ توسعه محیط زیست هم دیده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که محیط زیست امروز داعه شغل جدید دارد ادامه داد: با استانداردسازی مشاغل می‌توانیم به هم کمک کنیم تا جاییکه سطح مشاغل موجود را حفظ کنیم و جایی که هم نیاز بود سرمایه‌گذاری کنیم.

وی درادامه اظهار داشت: شغل شایسته در وزارت کار و شغل سبز در محیط زیست حوزه‌های کاری مشترکی است که ما را به هم نزدیک می‌کند چراکه ما به بهره‌وری نیروی کار می‌پردازیم در حالی که به بهره‌وری مواد و منابع نمی‌پردازیم بلکه این امر در محیط زیست انجام می‌شود در حالی که بخش اعظمی از تخریب محیط زیست در واحدهای کوچک انجام می‌شود ما می‌توانیم با همکاری آن را کاهش دهیم.

ربیعی با اشاره به استانداردسازی 100عنوان شغل تصریح کرد: با اجرای الزامات زیست محیطی شغل‌های جدیدی ایجاد می‌شود مانند مشاغلی که در دنیا به عنوان مشاغل سبز شناخته شده‌اند ما در این خصوص کارگاه‌های مشترکی برگزار خواهیم کرد و مسائل استاندارد سازی پیگیری خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما دراین مورد به دنبال فرهنگی کردن محیط زیست و ایجاد شغل خواهیم پرداخت و امیدواریم سال 93 سال تولید اشتغال و زندگی سالم باشد همچنین طرح بیمه سلامت به جدیت دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اندازه اقتصاد ایران کوچک شده است خاطرنشان کرد: کلید اول کلید مهار تورم بود که آمارهای مرکز آمار نشان داد موفق عمل کردیم در گام دوم نیز باید از ورود پول‌های قدرتمند به جامعه جلوگیری کنیم و با توجه به اینکه سالی 1میلیون شغل نیاز داریم رئیس جمهور به همه حوزه‌ها تکلیف کرده که با بودجه در دستشان ایجاد شغل کنند.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا