گوناگون

انقلاب به برکت فداکاری جانبازان بالنده است/ تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی دو ابزار حمله دشمن

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر سه شنبه در نشستی با حضور جانبازان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایثار جانبازان امروز در دنیا قدرت نمایی می کند و سربلند است و جانبازان باید این امر را قدر بدانند و همچنین قیمتی نمی توان برای فداکاری آن ها گذاشت.

وی به اهمیت صبر و شکرگزاری در زندگی تاکید کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن بالاترین ثواب و اجر را برای صابرین و شاکرین قرار داده و مقام این دو گروه مطابق تاکیدات قرآن بسیار والا و با اهمیت است.

جانبازان الگوی صبر و شکر هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان این مطلب که جانبازان ما الگوی صبر و شکر هستند، عنوان کرد: حضرت علی(ع) هنگامی که در جنگ احد مجروح شدند و به فیض شهادت نائل نشدند فرمودند من به مقام صبر و شکر رسیده ام پس جانبازان ما نیز در مقام صبر و شکر قرار دارند.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: پاداش شاکرین و صابرین شامل حال کسانی می شود که در راه خدا و در برابر جراحات و زخم های ناشی از جنگ صبر و استقامت داشته اند.

وی ادامه داد: شما جانبازان باید خدا را همواره شاکر باشید که این مقام جانبازی را کسب کرده اید چرا که این مقام را هر کسی کسب نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خطاب به حاضران تصریح کرد: شما جانبازان سند گویای مظلومیت انقلاب اسلامی ایران هستید و در پیشگاه خداوند متعال منزلت و جایگاه والایی دارید.

حجت الاسلام میرعمادی در مورد جایگاه و مقام جانبازان خاطرنشان کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری شما جانبازان در تمام دوران جانبازی خود در حال جهاد در راه خدا هستید یعنی در دورانی که شما جانباز هستید نیز در میدان جنگ و جهاد به سر می برید.

اثرات حضور جانبازان در صحنه های مختلف انقلاب

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه آل عمران گفت: آیات زیادی در قرآن درباره جانبازان آمده است که بهترین آیات مربوط به سوره مبارکه آل عمران و ماجراهایی است که بعد از جنگ احد نازل شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: از آیات 172 به بعد سوره آل عمران چند نتیجه به دست می آید که برای ما درس هستند از جمله اینکه جانبازان حتی در سخت ترین شرایط از انقلاب و رهبری خود دست بر نمی دارند که نمونه آن را می توان در اعلام وفاداری و ولایت پذیری جانبازان ایران اسلامی مشاهده کرد.

وی گفت: در همه جای دنیا همه کسانی که در جنگ ها مجروح می شوند از صحنه زندگی محو می شوند ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران عکس این قضیه صادق است و همواره از حضور جانبازان در عرصه های مختلف استفاده می شود.

حجت الاسلام میرعمادی به اثرات حضور جانبازان در صحنه های انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: حضور جانبازان در صحنه های انقلاب مایه تشویق و دلگرمی مردم کشورمان است و همچنین حضور آن ها بزرگترین سد راه دشمنان و باعث بازدارندگی مخالفان اسلام و کشور ایران است.

وی در این باره افزود: دشمنان انقلاب وقتی که ببینند اراده قوی جانبازان پشتوانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است عقب نشینی می کنند چون می بینند جانبازان بارها امتحان خود را در زمینه های مختلف پس داده اند.

جانبازان بر عهد و پیمانی که با خدا بسته اند استوار ایستاده اند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین تصریح کرد: حضور جانبازان در صحنه های مختلف انقلاب نشانه وفاداری، عشق و معرفت کامل آن ها به انقلاب، نظام و رهبری است.

حجت الاسلام میرعمادی خطاب به جانبازان حاضر در این جلسه گفت: شما جانبازان بر آن عهد و پیمانی که با خدا بسته اید کاملا استوار ایستاده اید که این امر بسیار ارزشمند است و اجر عظیمی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که هر چقدر عمل سخت تر و دشوارتر باشد پاداش آن نیز بیشتر است عنوان کرد: در هر کجا از قرآن که مقام شکر و صبر مطرح شده است به دنبال آن تحمل سختی ها هم آمده است و بهترین اعمال سخت ترین آن ها است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان ثابت شد که عوامل تبلیغاتی دشمن، جنگ روانی آن ها و زرق و برق ظواهر دنیوی در اراده جانبازان ما اثر نداشته است.

وی عنوان کرد: امام راحل ما نیروهایی تربیت کرده است که فداکاری و ایثار روش آن ها، جانبازی مشی آن ها و همچنین حفظ و بقای انقلاب هدف آن ها است.

حجت الاسلام میرعمادی اظهار داشت: من همواره از اراده قوی جانبازان درس می گیرم و با دیدن آن ها روحیه می گیرم و همچنین ایستادگی آن ها درس افتخار و عظمت به ما می دهد.

تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی  دو ابزار حمله دشمن به انقلاب

وی به تهاجمات مختلفی که دشمنان بعد از انقلاب به طرق مختلف بر ایران وارد کرده اشاره و گفت: ما امروز در برابر تحریم و تهدید دشمنان قرار داریم و در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان ثابت شد که از نظر نظامی نمی توانند بر ایران فائق بیایند و به همین دلیل به جنگ نرم روی آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: جنگ نرم دشمنان در جریان فتنه سال 88 نیز برای متزلزل کردن ایران تاثیر گذار نبود و هم اکنون دشمن به فشار اقتصادی و رواج اباحه گری در جامعه و کشور ما پرداخته است.

حجت الاسلام میرعمادی تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی  را دو ابزار حمله دشمن به انقلاب اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: به همین منظور، مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی را شعار امسال قرار دادند چرا که این دو موضوع قویترین اهرم برای مقابله با تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی هستند.

وی جانبازان را به ایمان، توکل به خدا و صبر و استقامت فرا خواند و گفت: همه ما باید تلاش کنیم به فرهنگ پویا و فرهنگ اهل بیت و همچنین قرآن و نماز روی بیاوریم چرا که کمک گرفتن از صبر و نماز سبب پیروزی ما در میدان نبرد با دشمن است.

حدود 1200 فرزند شهید بیکار در لرستان وجود دارد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلات جانبازان بیکاری فرزندانشان است به طوریکه در لرستان حدود 1200 فرزند شهید بیکار وجود دارد.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: از مسئولین می خواهم در جهت اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان اقدامات لازم را به عمل آورند چرا که اینها سرمایه های انقلاب هستند.

وی در پایان خطاب به همگان گفت: جمهوری اسلامی ایران میراث امام بزرگوار ماست که باید از این میراث خوب نگهداری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا