گوناگون

اولین مانور رباتیک استان گلستان در هفته هلال احمر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبری عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: این مانور مقدمه ای برای برگزاری هرچه بهتر کنگره بین المللی رباتیک خواهد بود.

وی در ادامه از برگزاری کنگره رباتیک در بهمن ماه سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره دست نیاز به سوی مسئولین جهت همکاری بیشتر دراز می کنیم.

وی در توضیح رباتهای نجاتگر گفت: این رباتهای نجاتگر برای جستجو و کمکرسانی به حادثه دیدگان در آوار، سیلاب وآتش سوزی ساخته شده اند.

اکبری اضافه کرد: یکی از عرصه های استقلال جوانان در عرصه ساخت ربات امداد و نجات است، گلستان جوانانی دارد که ربات پهپاد، زیر دریایی و ربات نجاتگر انسان در کوستان را ساخته اند و پرداختن به این ظرفیت ها یک ضرورت به حساب می آید.  

وی در توضیح نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: جمعیت هلال احمر استان به عزم ملی در راستای نامگذاری سال با عنوان” اقتصادو فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری توجهی ویژه خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان اظهار کرد: مدیریت جهادی در این مجموعه وجود دارد زیرا جمعیت هلال احمر همواره کار جهاد انجام می دهد و از تمام ظرفیت های مردمی خود استفاده می کند.

وی از فعالیت تعداد 350 هزار نفر آموزش دیده در بحث امدادگری خبرداد و تصریح کرد: در سال جاری جمعیت هلال احمر بیش از150هزار نفر را آموزش امدادگری داده است که از این تعداد 26 هزار نفر آن دانش آموز در مدارس بوده اند.

اکبری خاطرنشان کرد: سیاست جمعیت هلال احمر بر این است تا در آینده ای نزدیک در هر خانوده یک نفر آموزش امدادگری را دیده باشد.

وی از وجود محورهای مخاطره خیز در استان ابراز نگرانی کرد و افزود: زرین گل، ویزوار، درازنو و دوزین جز محورهای مخاطره خیز استان است که نیازمند مساعدت مسئولین برای احداث پایگاه در این منطقه است.

وی خواستار اختصاص زمین برای احداث پایگاه امداد و نجات از از مسئولین  استانی شد و بیان داشت: محور توسکستان جز جاده های حادثه خیز است که باید در آن، دست کم 3 پایگاه امداد و نجات احداث شود درحالی که اکنون به دلیل نبود امکانات، جمعیت هلال احمر تنها یک پایگاه در این محور مستقر کرده است.

وی تصریح کرد: حادثه خیز بودن محور توسکستان کمتر از جاده هراز نیست از این رو نیاز است تعداد پایگاه امداد و نجات در این منطقه افزایش یابد.

اکبری با بیان این نکته که محور توسکستان به طول  102 کیلومتر فقط دارای یک پایگاه امداد و نجات است، افزود: در جاده هراز به جهت امداد رسانی به موقع 4 پایگاه امداد و نجات راه اندازی شده است  و باید برای محور توسکستان نیز پایگاه امداد و نجات افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا