گوناگون

بازرس کل یزد: سالم سازی فعالیت های ادارات، سرلوحه فعالیت بازرسی است

81162191 5692166

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اکبر طالبی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر یزد که در سازمان بازرسی استان حضور یافته بودند ، افزود: پشت هر پیشرفت و ترقی در کارها حتما مدیری با تدبیر و مشورت حضور دارد لذا باید تشکیل اتاق فکر در شوراها و نهاد ها با استفاده از نظرات کارشناسان و همه گروه ها و سلایق در اولویت کارها باشد.

وی ضمن تبریک ماه رجب و اعیاد این ماه و تبریک میلاد امیر المومنین علی(ع) و روز پدر ، افزود: اعتماد مردم به نظام مورد تاکید حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و مسوولان کشور بوده و این اعتماد همواره باعث مصونیت انقلاب از گزند دشمنان شده است.

بازرس کل استان یزد گفت:از نمونه های شفاف جلب اعتماد مردم شهرداری ها هستند و باید در راستای رضایتمندی آحاد جامعه گام برداشته شود و کمیسیون توافقات، تملکات شهرداری از مواردی است که در عملکرد شهرداری و شورای شهر اثر گذار است.

حجت الاسلام طالبی افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری بین شورای شهر و بازرسی استان باعث کم شدن مشکلات و حرکت در راستای رضایتمندی بیشتر مردم باشیم.

وی ادامه داد : اگر خدمت به مردم و کسب رضای خداوند متعال انگیزه خدمت در دستگاه ها و نهاد ها باشد به کمال الهی نزدیک شده و علاوه بر اجر دنیوی اجر اخروی را نیز در بدست خواهیم آورد .

بازرس کل استان یزد گفت: شورای شهر به لحاظ اینکه وظیفه ذاتی نظارت بر شهرداری ها را دارد همچون این سازمان به صورت مستقیم ناظر فعالیت ها بوده و به عنوان چشم بینای مردم باعث جلوگیری از خطاها و بروز مشکلات می شود.

حجت الاسلام طالبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه ساخت آپارتمان های مسکونی بویژه در شهرهای بزرگ باعث بروز مشکلاتی برای جامعه شده ،گفت: در شهر یزد خوشبختانه فرهنگ آپارتمان سازی با سرعت دیگر استانها انجام نشده است اما باید با شفاف شدن عوارض ،مردم را برای دریافت مجوزهای قانونی ترغیب نمود.

وی با اشاره به اینکه ساخت آپارتمان چهره شهر را به هم زده وبرخی از این ساختمان ها استحکام لازم را ندارد ،افزود: در شهر یزد آمارهای خوبی نداریم و اینکه عنوان می شود بیش از 70 درصد ساختمان سازی ها غیر مجاز است و مراحل قانونی طی نمی شود، بدلیل عوارض سنگین و کم هزینه تر بودن ساخت غیر قانونی واحد های مسکونی است که باید برای رفع این معضل اقدامات اساسی صورت گرفته و با اصلاح تعرفه ها و عوارض نسبت به تشویق مردم برای طی مراحل قانونی اقدام شود.

بازرس کل استان یزد اظهار داشت: شفاف بودن فعالیت مالی شهرداری ها باید در سرلوحه فعالیت های شورای شهر باشد و از انجام کارهایی که فقط برای در دید مردم بودن و با ثمرات کوتاه مدت انجام می شود جلوگیری شود .

طالبی با اشاره به این که موضوع فرهنگ در شهرداری ها مغفول مانده ،گفت : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در این سال که به نام فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده باید در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به احیای سنت های نیک دارالعباده تلاش شود .

وی افزود : هجمه های بسیار زیادی که بویژه از طریق ماهواره ها بر اقشار مختلف و به ویژه جوانان این مرز و بوم صورت می گیرد، تماماً کارشناسی شده و برنامه ریزی شده است و باید برای مقابله با این هجمه فرهنگی که اعتقاد و دین ما را هدف گرفته برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

بازرس کل استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هدف این سازمان مچ گیری نیست ،گفت: به مدیران توصیه داریم با سرعت بیشتر کارهای خود را انجام دهند و در فعالیت های خود جسارت و شتاب بیشتر داشته باشند چراکه امکان دارد در کارهای بزرگ خطاهای غیرعمد و جزئی هم روی دهد که با همکاری ما این خطاها اصلاح می شود.

طالبی با اشاره به اینکه برخورد سازمان بازرسی با مدیرانی است که اصراربر انجام تخلف دارند، افزود: از مردم متدین و مؤمن یزد تقاضا داریم در صورتی که احیاناً احساس کردند سوء جریانی در نهادی وجود دارد مستندات خود را به سازمان بازرسی استان اعلام کنند تا سریع و قاطعانه ورود پیدا کرده و اقدام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: شکر خدا را به جا می آوریم که در زمان حکومت جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داریم و به مردم خدمت می کنیم.

مرتضی شایق با اشاره به اینکه شورای شهر و سازمان بازرسی فعالیت مشابه یکدیگر دارند ،افزود: در شورای اسلامی شهر یزد هر سیزده نفر اعضا با همدلی و اتحادی که وجود دارد فعالیت نظارتی خود را انجام می دهیم تا شیرینی آن نیز برای مردم احساس شده و انجام کارها به صورت قانونی و درست رضایتمندی مردم را در بر داشته باشد.

وی ادامه داد : در سال جاری 220 میلیارد تومان بودجه شهرداری تصویب شد که 70 درصد آن عمرانی و 30 درصد جاری است و در این زمینه وسواس زیادی داریم تا این بودجه در مسیر مشخص شده هزینه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه حسابرس سال 93 این شورا و شهرداری نیز مشخص شده ،اظهار داشت: برای اینکه در بودجه انحرافی بوجود نیاید لذا در حین کار و به روز حسابرسی از عملکرد شهرداری و شورای شهر انجام می شود.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به تعامل خوبی که بین سازمان بازرسی و شورای شهر وجود داشته و دارد مواردی که باعث بروز مشکلاتی شده بود رفع شد.

محمد فقیه خراسانی با اشاره به اینکه در صورت اعلام مشکلات به شورای اسلامی شهر می توانیم جهت رفع این مشکلات همکاری داشته باشیم ،اظهار داشت : مهمترین مشکل حال حاضر یزد بحران آب است که باید برای حل معضل کم آبی تمهیدات ویژه ای توسط مسئولان اندیشیده شده و در اولویت فعالیت های مسوولان باشد.

حجت الاسلام عباس زارع سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: تمام تلاش خود را جهت اجرای کامل قانون به کار گرفته و کمال همکاری را با سازمان بازرسی خواهیم داشت و تقاضا داریم موارد مورد نظر این سازمان کماکان به شورای شهر اطلاع داده شود تا طبق مرقانون اجرائی شود.

عزت یادگار دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت : باید درجهت کمک به خانواده ها و جلوگیری از رانت زمین – استخدام – لابی کردن و حق و ناحق کردن تلاش شود و مدیریت ها شفاف و بر اساس اصول قانونی و اسلام باشد و در صورت هرگونه تخلف بدون ملاحظه کاری با متخلفان برخورد شود و این اقدام همواره مورد تأکید مردم نیز بوده و هست.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: نظارت باید به معنای واقعی خود نظارت باشد و از دخالت و امر و نهی دوری گردد و تقاضا داریم در کمیسیون های توافقات شورای شهر نیز نماینده ای از طرف بازرسی در این جلسات حضور داشته و موارد قانونی را اعلام نمایند.

حجت الاسلام حمید رضا مطهریان اظهار داشت: در برخی از تصمیمات همچون کارخانه کمپوست مصالحی از جمله جلوگیری از ضرر بیشتر شهرداری مد نظر بود که تصمیماتی اتخاذ شد و امیدواریم با تعامل و همفکری با یکدیگر از حیف و میل بیت المال جلوگیری شود.

در پایان این نشست برای تعامل بیشتر سازمان بازرسی استان و شورای شهر از حجت الاسلام طالبی بازرس کل استان یزد برای حضور در یکی از جلسات شورای اسلامی شهر یزد دعوت شد .ک/3

1968/7537

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا