گوناگون

ظرفیت حمل ونقل ریلی در تهران تا چهار سال آینده به 10 میلیون نفر می رسد

81162188 5692161

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی «ایران شهر» به هدفگذاری های انجام شده در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: براساس این هدفگذاری، باید 70 درصد سفرهای شهروندان با حمل و نقل عمومی انجام و در مقابل، برای خودروهای شخصی محدودیت ایجاد شود.

وی، آلودگی هوا را از مهمترین مشکلات تهران برشمرد و گفت: این مساله خسارت های زیاد جانی و مالی به دنبال داشته است از این رو برای رفع این چالش بزرگ، نیازمند همکاری خوب میان شهرداری تهران، دولت و مردم هستیم.

شهردار تهران به ضرورت حل و فصل گره های ترافیکی در تهران تاکید کرد و افزود: گره های ترافیکی در اتوبان شهید چمران و شهید نواب صفوی که سبب ایجاد ترافیک های بسیار طولانی در مسیر بزرگراه حضرت امام(ره) می شد با احداث تونل توحید، کاهش یافت.

قالیباف همچنین به نقش تونل رسالت در کاهش بار ترافیکی در تهران اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، تاکنون بیش از 22 کیلومتر تونل در شهر تهران برای بازکردن گره های بزرگ ترافیکی احداث شده است.

وی خروج روان خودروها از مرکز شهر را از دیگر مشکلات ترافیکی تهران عنوان کرد و گفت: در منطقه 12 و محدوده بازار با حجم ترافیکی بسیار زیادی مواجه ایم؛ بنابراین در سیاست های ترافیکی به دنبال کاهش ترافیک در این منطقه هستیم.

شهردار تهران با یادآوری افتتاح تونل امیرکبیر، افزود: با افتتاح این تونل، مرکز منطقه 12 شامل ˈسه راه امیر کبیر، انتهای خیابان شوش و ابتدای خیابان امیرکبیرˈ که مسیر چرخش ترافیک در مرکز شهر است، با بیش از 2.5 کیلومتر تونل، به بزرگراه امام علی(ع) وصل شد.

وی ادامه داد: از طریق این تونل مردم می توانند در مدت چهار دقیقه از سه راه امین حضور به بزرگراه امام علی(ع) برسند.

شهردار تهران اضافه کرد: پیش از افتتاح تونل امیر کبیر، مسیر بزرگراه ارتش در شمال تهران تا سه راه امین حضور در مدت یک ساعت طی می شد اما اکنون از طریق این تونل در 15 دقیقه می توان این مسیر را طی کرد.

قالیباف، کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه ها، رفع مشکلات شهر و افزایش سرعت حمل و نقل عمومی را از جمله آثار مثبت احداث تونل امیرکبیر عنوان کرد.

تهرام/1393/ 2023

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا