گوناگون

نخستین جلسه اتاق فکر دادگستری استان یزد برگزار شد

81162200 5692177

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان ، رئیس کل دادگستری استان یزد امروز در نخستین جلسه اتاق فکر استان با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق کارکنان به انجام احسن وظایف در مواجهه با مردم بهترین و ارزشمندترین کار فرهنگی است، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا کار ارباب رجوع با بهترین کیفیت ، سرعت و دقت انجام پذیرد.

غلامحسین حیدری بر تدوین برنامه های فرهنگی در جهت ارتقاء سطح اعتقادات و پایبندی بر الزامات دینی تأکید و اظهار کرد : کار و برنامه فرهنگی برای کارکنان باید بر تقویت انگیزه و کشش درونی افراد استوار باشد تا تأثیر عمیق و ماندگاری را بر جای گذارد.

وی ادامه داد: گر چه حفظ ظواهر دینی و مذهبی نیز ضروری است اما نباید به گونه ای عمل شود تا افراد به سوی ریاکاری سوق داده شوند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان تصریح کرد: احقاق حق و اجرای عدالت مهمترین هدف دستگاه قضایی است و برنامه های فرهنگی در دستگاه قضایی باید به جهت تکامل شرح وظایف کارکنان و در جهت این اهداف برنامه ریزی شود .

حیدری، نیروهای اداری و قضایی دادگستری را از جمله سالم ترین ، پاک ترین و منظم ترین نیروهای شاغل در دستگاه قضایی کشور معرفی کرد و گفت: اما باید زمینه ای را فراهم آورد تا در آینده نیز این شرایط تقویت و پایدار بماند.

رئیس کل دادگستری تشکیل کلاس های اخلاق و بهره گیری از اساتید مجرب در این حوزه را خواستار شد و افزود: انسان همواره به تذکر نیاز دارد و حضور در جلسات اخلاق انسان را از لغزش و خطا دور نگه می دارد.

حیدری در ادامه یادآور شد : هزینه های تمام شده مراجعه یک نفر به یک اداره بسیار بالاست و چنانچه هزینه کرایه ، اقامت و از کار افتادگی یک نفر را به واسطه یک کار اداری محاسبه کنیم هزینه گزافی است در این صورت حق الناس سنگینی بر عهده کسی است که بدون دلیل مراجعان را امروز و فردا می کند.

رئیس کل دادگستری استان تأکید کرد: بر اساس صحبت بزرگان و علمای علم اخلاق بزرگترین واجبات رسیدگی به امور مردم است و بر این اساس نباید با مشغول کردن کارکنان به امور مستحبی در ساعات اداری آنها را از انجام وظیفه اصلی شان باز داشت.

** تدوین چشم انداز و حل آسیب های موجود اولویت اتاق فکر است

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد نیز در این جلسه گفت: تدوین چشم انداز و راهبردهای اساسی دستگاه قضائی در سال جاری و همچنین حل آسیبهای موجود اولویت اتاق فکر دادگستری استان است .

محمدرضا عرشیان افزود: در اتاق فکر به مباحث مهمی پرداخته شده است که اگر بر اساس امکانات موجود بتوان درصدی از آن را هم عملیاتی کرد گام های رو به رشد و اساسی برداشته خواهد شد .

وی آسیب شناسی وضعیت کلی دستگاه و بررسی عوامل آسیب و تدوین راهکارهای حل مسائل و آسیب ها را از اهم وظایف اتاق فکر دانست و اظهار داشت: با تکیه بر نیروی اندیشه و تبادل افکار از ابعاد مختلف ، مسائل بهتر بررسی و با شرایط کامل تری حل خواهد شد.

معاون فرهنگی دادگستری تأکید کرد: فلسفه تشکیل اتاق فکر بر اساس تأکید مقام معظم رهبری و نظر معظم له بر کار گروهی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: امور فرهنگی هزینه و زمان زیادی را مطلبد و بر همین اساس برای حصول نتایج مطلوب و عمیق باید صبر پیشه کرد و با آرامش مسائل را پیگیری کرد .

با صدور احکامی از سوی غلامحسین حیدری رئیس کل دادگستری استان یزد ، محمدرضا عرشیان ، احمد بهمنی ، محمدحسن باقری اتابک ، محمد یعقوبی ، علی محمد شهیدی فر ، غلامعلی دهشیری ، احمد برزگرزاده و حسین استادی به عنوان اعضای اتاق فکر استان معرفی شدند. ک/1

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا