گوناگون

بازسازي ناوگان فرسوده اتوبوسراني مشهد كمك هاي دولتي را مي طلبد

 به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوي ظهر شنبه در مراسم راه اندازي فاز دوم كارخانه آسفالت شهيد مجيدي ابراز اميدواري كرد تا دولت براي ساماندهي حمل و نقل عمومي مشهد برنامه‌های مناسبی را داشته باشد و  افزود: در حال حاضر مشهد هزار و ۲۴۱ دستگاه اتوبوس دارد که ۷۰۰ دستگاه آن نیازمند نوسازی است.

وي با بيان اينكه اوليل دليل حضوروي به عنوان شهردار در كارخانه آسفالت براي ملاقات با كاركنان زحمت كش اين كارخانه  است افزود: بهترين اعمال نزد خدواند همين فعاليت و كار سخت كارگران است و در اين كارخانه نيز كارگران در كنار حرارتي 50 درجه كار مي كنند و  هدف از حضور من در اين كارخانه دست بوسي كارگران است.

مرتضوي در ادامه افتتاح اين پروژه  را در هفنه محيط زيست داراي  پيامي است و گفت: آسفالت و مرمت و بهسازي محيط فيزيكي زير ساختي براي نظافت، پاكيزگي و توسعه محيط زيست است.

شهردارمشهد بيان كرد: برخي از هزينه ها براي شهر هزينه نيست بلكه سرمايه است؛ اما بعضي سرمايه گذاري ها هزينه اند و ما بايد هزينه ها را تبديل به سرمايه كنيم.

وي در ادامه توضيح داد: اگر امروز كارگاهي كالايي را توليد كند كه مقررات بهداشتي در آن رعايت نشود قطعا كارخانه توليد سم است.

مرتضوي گفت: گذشتن از كنار آلودگي هواي مشهد بزرگترين جفا در حق مردم است و اين آلودگي با تبعات بهداشتي و درماني كه براي مردم دارد هزينه هايي را بر سبد خانوارها تحميل مي كند.

شهردار مشهد بيان كرد: سهم قابل توجهي از آلودگي هاي زيست محيطي هزينه هاي زندگي را افزايش مي دهد .

وي افزود: بهداشت مقدم بر درمان است و اگربه زير ساخت هاي بهداشتي بويژه در كلان شهرها توجه شود؛ آثار اجتماعي، فردي و رواني در بردارد.

وي در ادامه عنوان كرد: هدف از افتتاح  پروژه آسفالت ۱۶۰ تنی، پیامهای بهداشتی و زیست محیطی است که در کاهش آلاینده‌ها و هزینه‌ها نقش مؤثری دارد.

 شهردار مشهد ابراز اميدواري كرد تا دولت براي ساماندهي حمل و نقل عمومي در مشهد  برنامه‌های مناسبی را داشته باشد و  افزود: در حال حاضر در مشهد هزار و ۲۴۱ دستگاه اتوبوس دارد که ۷۰۰ دستگاه آن نیازمند نوسازی است.

 مرتضوي گفت: از ۱۳ هزار دستگاه تاکسی در مشهد در حال حاضر ۷ هزار آن نیازمند نوسازی یا از رده خارج هستند.

وي با بيان اينكه مدیریت یکپارچه شهری در شهر مشهد بايد اجرا شود و دولتمردان باید به شهرداری‌ها كمك كنند؛ افزود: مدیریت جهادی، مدیریت درآمد و مديريت هزینه است و خدمتی بدون منت در کمترین زمان و با مناسبترین قیمت ارائه شود.

وي از مسئولان كارخانه آسفالت درخواست كرد تا كار را با كيفيت انجام دهند و درصورتي كه آسفالت سوخته و نامرغوب توليد شد آن را از چرخه مصرف خارج كنند تا هزينه هاي شهر به اين صورت با استفاده از آسفالت نامرغوب افزايش نيابد. 

 مرتضوي تاكيد كرد: مدیریت جادي يعني منزل به منزل مديريت شود تا به مقصود برسیم و اگر غفلت کنیم باید پاسخگو باشیم.

شهردار مشهد گفت: افزایش قیمت اتوبوسها و  ۱۰۰ تومانهایی که افزایش داده می‌شود و از مردم گرفته می‌شود، باید درست هزینه شود  و از یاد نرود که این هزینه‌ها اگر درست صرف نشود عقوبت اخروي خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا