گوناگون

بان‌کی‌مون:گرایش به‌تروریستم ناشی‌از تبعیض است

384215 269دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر این که هیچ چیز نمی تواند تروریسم را توجیه کند، گفت: تروریسم در شرایطی گسترش می یابد که نقض حقوق انسانی و تبعیض های اجتماعی بصورت نهادینه در می آید و اشخاص به هیچگونه چشم انداز امن و پایداری در زندگی خود امید ندارند.

به گزارش ایرنا، در نشست امروز شورای قیمومت سازمان ملل که به منظور بحث پیرامون علل و عوامل گرایش به تروریسم در جهان برگزار شد، بان کی مون طی سخنانی اظهار داشت نفرت و مدارا نکردن، مهمترین انگیزه برای گرایش به سمت اقدامات تروریستی در جهان به شمار می رود.

دبیر کل سازمان ملل، تمرکز بر مقابله با افراط گرایی ، توانبخشی سالم تروریست های سابق و افزایش استعدادهای جوانان را راهی برای کاهش و از میان بردن گرایش های تروریستی در جهان ذکر کرد.

بان کی مون با تصریح این نکته که نبرد با تروریسم تنها از راه مبارزه مستقیم با آن بی نتیجه خواهد بود، مقابله با شرایطی که موجب گسترش تروریسم می شود، مقابله و جلوگیری از این گرایش، ارتقا توانمندی های دولتی و افزایش نقش سازمان ملل در این تلاش ها را چهار رکن اصلی لازم برای ریشه کن کردن تروریسم نام برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد گر چه هیچ دلیل و انگیزه ای نمی تواند گرایش به اقدامات تروریستی را توجیه نماید، باید در نظر داشت که گرایش به تروریسم در شرایطی رشد و گسترش پیدا می کند که تضییع حقوق انسان ها و تبعیضات اجتماعی به صورت نهادینه درآمده باشند و عده ای به واسطه همین تبعیضات امیدی به یک چشم انداز امن و پایدار در زندگی خود نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا