گوناگون

بحران کم آبی در نظرآباد جدی است/ با احداث تصفیه خانه آب مورد نیاز کشاورزی تامین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه آبفای شهرستان نظرآباد با محوریت بررسی تامین آب شرب شهروندان با حضور فرماندار شهرستان نظرآباد و معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان البرز و برخی دیگر از مسئولان مربوطه عصر سه شنبه برگزار شد.

شهریار آقایی با اشاره به اینکه یکی از اصلیترین اولویت های مدیریت، در سطح شهرستان نظرآباد موضوع تامین آب شرب شهروندان است، بیان کرد: با توجه به منابع آبی و میزان بارندگی‌ها باید برای آینده برنامه ریزی کنیم تا با مشکل کم آبی مواجه نشویم.

وی با اشاره به برنامه های در دست اجرا در خصوص تامین آب شرب شهروندان، تصریح کرد: مقدمات مطالعات کارشناسی و فراهم سازی زیرساخت های احداث تصفیه‌خانه فاضلاب نظرآباد انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بحران آب در شهرستان نظرآباد جدی است، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان با هدف استحصال آب فاضلاب شهری به طور ویژه پیگیری می‌شود.

برای احداث تصفیه خانه نظرآباد 110 میلیارد تومان نیاز است

آقایی با اشاره به اینکه 5 محل به دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله اداره محیط زیست شهرستان نظرآباد برای احداث تصفیه خانه فاضلاب نظرآباد پیشنهاد شد، گفت: این محل ها به دلایل زیست محیطی مورد تایید قرار نگرفت و پس از بررسی ها محل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان به طور کامل پیش‌بینی و جانمایی شده است.

آقایی اظهار داشت: با احداث تصفیه خانه فاضلاب نظرآباد و استحصال آب فاضلاب در این شهرستان، آب مورد نیاز کشاورزی به طور کامل تامین می شود و با این طرح کشاورزی نظرآباد نیز متحول می‌ شود.

آقایی در جواب سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه این طرح تا چه زمانی عملیاتی می‌شود، گفت: پیش بینی کارشناسان این است که احداث این تصفیه‌خانه حدود 110 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که منابع شهرستانی موجود جوابگوی این نیاز نیست، بنابراین باید با مشارکت بخش خصوصی اقدامات لازم برای اجرای طرح فوق انجام شود.

این مسئول در پایان در رابطه با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث تصفیه خانه فاضلاب، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند که پس از بررسی و عقد قرارداد کاراجرایی می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا