گوناگون

برخورداری از جامعه ای سالم در گرو رونق بخشیدن بیشتر به مساجد است

81208682 5773551

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین محمد صاحبی در خطبه های وحدت آفرین نمازجمعه این هفته شهرستان خوشاب با اشاره به ظرفیت های مساجد، افزود : متاسفانه آن گونه که شایسته است از ظرفیت های مساجد در جامعه استفاده نشده است.

وی اولویت مساجد را تقویت بنیه دینی و فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود : در حال حاضر دشمنان به دنبال نابودی مساجد به عنوان بنیان فرهنگی و دینی جامعه هستند.

امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه در مقابل این هجمه دشمنان بایستی حرکت جمعی و دلسوزانه انجام شود ،اظهار کرد : در این هجمه فرهنگی دشمنان ، نیاز به جهاد اکبر است .

حجت الاسلام صاحبی با تاکید بر جذب بیشتر جوانان به مساجد گفت : اگر می خواهید آینده جوانان بیمه شود آنان را مسجدی کنید.

وی امام جماعت اهل مطالعه ، جوان گرا و خوش خلق را از ویژگی های یک مسجد با جاذبه دانست و گفت : فضای فیزیکی زیبا و تمیز ، هیات امنا و خادم مسجد خوش برخورد نیز از دیگر ویژگی هایی است که موجب می شود افراد بیشتری جذب این پایگاه های فرهنگی و مذهبی شوند.

خطیب جمعه خوشاب همچنین با اشاره به آثار و برکات پرداخت خمس و زکات در زندگی فردی و اجتماعی بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

حجت الاسلام صاحبی با بیان اینکه یکی از موانع استجابت دعا پرداخت نکردن خمس و زکات است ، افزود : پرداخت خمس و زکات موجب عاقبت بخیری ، برکت در مال و فقرزدایی از جامعه می شود.

وی همچنین با اشاره به اول تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از خدمات مبلغین قدردانی کرد و گفت : مبلغ کسی است که مردم را با زیبایی های دین آشنا کند.

7495/7499/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا