گوناگون

بررسی عملکرد ایران در جام جهانی از گذشته تاکنون

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نسل های مختلف تیم ملی ایران هرگز تجربه صعود به دور دوم رقابت‌ها را نداشته‌اند و در بیشتر مواقع نیز به رده ای بهتر از چهارمی نرسیدند.
اولین تجربه حضور ایران در جام جهانی به سال 1978 بر می گردد که ایران در مسابقه اول با 3 گل مغلوب هلند شد در دیدار دوم به یک تساوی یک – یک با اسکاتلند دست یافت و در مسابقه سوم با نتیجه 4 بر یک مغلوب تیم ملی پرو شد.
ایران دراین گروه با یک امتیاز و دو گل زده و تفاضل گل منفی شش آخرین تیم گروه شد.
درجام جهانی 1998، ایران با یک پله صعود کار خود را در رده سوم جدول به پایان برد.
تک پیروزی تاریخ ایران درجامهای جهانی برابر آمریکا سبب شد این تیم با تجربه دو شکست برابر یوگسلاوی و آلمان با 3 امتیاز و تفاضل منفی دو (2-) تیم سوم این گروه شد.
درجام جهانی 2006، ایران خیلی  زود با دو شکست مقابل مکزیک و پرتغال حذف شد و در مسابقه آخر نیز تنها به یک تساوی دست یافت تا باز هم در رده آخر گروه خود بعد از آنگولا قرار گیرد.
تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل با یک امتیاز و یک گل زده به کار خود پایان داد ، نمی توان از بازی خوب ملی پوشان کشورمان مقابل نیجریه و آرژانتین چشم پوشی کرد اما آمار وارقام ها حاکی از نمایش  ضعیف ایران بوده است.
طبق این آمارها تیم ملی ایران با 950 پاس در 3 بازی کمترین تعداد پاس درجام جهانی برزیل راداشته و ضعیف‌ترین تیم از لحاظ کارگروهی لقب گرفت. از لحاظ شوت زنی، با 22 شوت بین 32 تیم آخر شد و از لحاظ اقدام به حمله روی دروازه حریفان بین 32 تیم بالاتر از یونان و کاستاریکا در رده 30 قرارگرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا