گوناگون

برنامه‌های راديو كتاب در ماه رمضان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا ولیان مدیر شبکه رادیویی كتاب در تشریح برنامه‌های این شبکه در ماه ضیافت الهی گفت: سیاست شبکه رادیویی كتاب تولید برنامه بر پایه كتب مرجع در دین با رویکرد ارتقای كیفیت عبادت به مخاطبین در تمام برنامه‌های ماه مبارك رمضان 1393 بوده که با توجه به برنامه‌ریزی طرح و تولید، رمضان امسال این شبکه رادیویی برنامه‌های متنوعی را در موضوعات و مناسبت‌های مذهبی تهیه و تولید کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌های «مصحف رمضان»، «سفره نور»، «كتاب سخن»، «میخوانمت تا سپیده»، «نگارش نور»، «سفره رمضان»، «ترجمه كلام الهی» و … اشاره کرد.

مدیر شبکه رادیویی كتاب با اشاره به برنامه‌های متن محور این رادیو در روزهای ماه مبارک رمضان افزود: با توجه به اهمیت كتاب قرآن به عنوان كتاب هدایتگر بشر، بخشی از برنامه‌های این شبكه با محوریت این كتاب و كتاب‌های مرتبط با قرآن طراحی و تولید شده است؛ «مصحف رمضان» عنوان برنامه‌ای با محوریت كتاب خداست كه در قالب تركیبی به قرآن پژوهی و معرفی آثار مرتبط با قرآن و علوم قرآنی می‌پردازد. این برنامه هر روز از ساعت 19:00 به مدت سی دقیقه پخش می‌شود. آقای رضا تجدد تهیه کننده و آقایان دكترمعارف و دكتر دولتی از كارشناسان این برنامه هستند.

وی در ادامه گفت: نهج البلاغه  بهترین كتاب پس از قرآن برای انسان سازی و تهذیب نفس است. بر همین اساس برنامه «سفره رمضان‌» حاوی معرفی كتاب فرازهایی از نهج البلاغه تدوین شده است. آیتم توصیه‌های اخلاقی با صدای مرحوم حضرت آیه‌الله مجتبی تهرانی از نقاط شنیدنی این برنامه است. «سفره رمضان» هر روز از ساعت 21:30 در قالب تركیبی تقدیم شنوندگان خواهد شد.

ولیان اظهار داشت: ویژه‌برنامه زنده «سفره نور» هرروز به استقبال سفره افطار روزه‌داران شنونده رادیو كتاب می‌رود. برای بهره‌گیری بیشتر روزه‌داران از ماه مبارک رمضان مطالبی با عنوان رمضان در شعر و ادب فارسی، رمضان سالهای مقاومت، كتاب‌هایی كه در ماه رمضان نگاشته شده‌اند و … از ساعت 20:00 و به تهیه كنندگی آقای روزبهانی در قالب مجله رادیویی پخش می‌شود. در برنامه «ترجمه كلام الهی» نیز ترجمه آیات قرآن کریم به اطلاع مخاطبان خواهد رسید. این برنامه با هدف افزایش تامل و تفكر در آیات الهی تولید شده و كارشناس این برنامه استاد عباس سلیمی و تهیه کنندگی این برنامه را خانم آقازاده عهده دار است.

به گفته وی، «میخوانمت تا سپیده» نیز به كتاب‌های شرح ادعیه و دعاهای مشترک و مخصوص ماه رمضان در سحرگاه مانند دعای سحر، افتتاح، ابوحمزه ثمالی، جوشن كبیر و .. همراه با نظرات کارشناسان با توجه به متن دعا اختصاص دارد که از رادیو كتاب هر بامداد از ساعت 1:30 به مدت سی دقیقه پخش می‌شود.

مدیر رادیو كتاب افزود: نگاه جدیدی بر آثار كلامی در شبكه ایجاد شده است. سخنرانی‌ها و جلساتی كه به لحاظ بار محتوایی كتاب شدند در برنامه «كتاب سخن» گنجانده می‌شود. این برنامه كه در ماه مبارك رمضان به مطالب دینی – علمی بزرگان و علما اختصاص دارد هرروز از ساعت 21:00 به مدت 15 دقیقه به تهیه كنندگی خانم شاهرخ مهر پخش می‌شود. ویژه برنامه «نگارش نور» به موضوع کتابت قرآن از پیدایش تا دوره‌های مختلف تاریخ اسلام اختصاص دارد. هزاران کاتب در طول تاریخ به نگارش این مصحف شریف با خطوط مختلف پرداختند. این برنامه هر شب ساعت 22:30 به كارشناسی آقای دكتر مستفید تقدیم شنوندگان وفادار رادیو كتاب می‌شود. خوانش ترتیل قرآن كریم هر شب از ساعت 23:00 زینت بخش برنامه‌های وی‍ژه ماه مبارك رمضان خواهد بود.هرشب یك جز از قرآن كریم با صدای استاد محمد عباسی قاری بین المللی كشورمان از رادیو كتاب برای همراهان شنونده پخش می‌شود.

حمید رضا ولیان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در این ماه از جمله روز عفاف و حجاب، میلاد با سعادت کریم اهل بیت (ع)، سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) و شب‌های قدر افزود: كلیه برنامه‌ها به گونه‌ای همراه با مناسبت‌های مذكور ، منعطف خواهد شود خصوصا برنامه زنده دیباچه و سفره نور در موارد فوق به صورت كامل مناسبت‌ها را پوشش خواهد داد. برنامه‌های شبکه رادیویی كتاب روی موج اف ام ردیف 95.5 مگاهرتز و برروی گیرنده‌های دیجیتال درسراسر كشور برای مخاطبان گرامی، پخش می‌شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا