گوناگون

برگزاری 3 دوره آموزشی مبارزه با آفات برای کشاورزان شهرستان آبادان

2383011 235به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،رضا پلنگ‌زا اظهار کرد: با هدف آشنایی کشاورزان و بهره‌برداران با آفت شایع نخلستان در نیمه نخست سال جاری، روش‌های مبارزه بیولوژیک و تولید محصول خرما، یک دوره کنترل کنه گردآلود خرما در مرکز جهاد کشاورزی اروندکنار برگزار شد.

وی افزود: در این دوره که توسط اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد 35 نفر از بهره‌برداران منطقه مشارکت کردند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: همچنین با هدف آشنای و مبارزه با آفات، بیماری‌ها و کنترل غیرشیمیایی علف‌های هرز، یک دوره آموزش مدرسه در مزرعه (IPM/ ffs) در شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره که در سایت الگویی که در دهستان شلاحی در روستای شلحه ثوامر برگزار گردید 30 نفر از تسهیل‌گران و بهره‌برداران مشارکت داشتند.

پلنگ‌زا عنوان کرد: در این دوره هفت روزه کارشناسان نحوه به‌کارگیری مدیریت زمان و مکان در مبارزه با آفات و بیماری‌ها و کنترل غیرشیمیایی علف‌های هرز نخلستان به فراگیران آموزش دادند.

وی در ادامه از برگزاری دوره آموزش آشنایی و مبارزه با کرم میوه‌خوار خرما در شهرستان نیز خبر داد و گفت: با هدف آشنایی بهره برداران با آفت کلیدی نخلستان و پیش آگاهی اصول مبارزه غیرشیمیایی با آفت کرم میوه‌خوار و تاکید بر تولید محصول سالم، این دوره آموزشی در روستای سیحان از دهستان ابوشانک برگزار شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که توسط اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد و 30 نفر از بهره‌برداران در آن مشارکت داشتند.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا