گوناگون

بهسازی 200 کیلومتر از راه های روستایی سبزوار آغاز شد

81193237 5747156

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا اخوان عبداللهیانˈ روز یکشنبه با حضور در اداره راه و شهرسازی سبزوار و بازدید از راه های روستایی این شهرستان طی نشستی گفت: تفاهمنامه ای با پیمانکاران مربوطه برای بهسازی 200 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان منعقد شده است.

وی بیان کرد: این راه ها پیش از این از روکش آسفالت مناسبی برخوردار نبودند و نبود علائم لازم و نامناسب بودن حریم راه ها موجب بروز برخی سوانح رانندگی شد.

او اظهار کرد: در نظر داریم طی چند ماه آینده شاخص های بهره مندی شهرستان سبزوار از راه مناسب و آسفالته را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه آسفالت هر کیلومتر راه روستایی دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: قرار است از محل بودجه وزارت راه و شهرسازی این اعتبار تامین شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شهرستان سبزوار بیش از یک هزار و 364 کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از 484 کیلومتر آن آسفالت شده است.

اخوان عبداللهیان افزود: بیش از 76 هزار و 900 نفر جمعیت روستایی سبزوار را تشکیل می دهند، که از این تعداد بیش از 55 هزار نفر از نعمت راه روستایی آسفالت برخوردارند.

وی بیان کرد: بیش از 70 درصد راه های روستایی بالای 50 نفر از نعمت راه آسفالت برخوردارند و فقط 30 درصد از این روستاها باقی مانده که در صورت تامین اعتبار بهسازی می شوند.

وی همچنین از ساخت تصفیه خانه فاضلاب برای ساکنین پنج هزار واحد مسکن مهر سبزوار خبر داد و گفت: اعتبار ساخت این تصفیه خانه از محل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و اعتبارات استانی تامین می شود که در صورت موافقت اداره آب و فاضلاب تا شش ماه آینده ساخت آن آغاز می گردد.

7489/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا