گوناگون

بیش از 85 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند

81239499 5826625

ˈمحمدحسن اکبری مطلق ˈ در دیدار جامعه بهزیستی خراسان جنوبی با امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: دستگاه های حمایتی باید سمت و سوی برنامه های خود را در راستای تبدیل شدن مددجویان به مددکاران هدایت کنند که این مهم در قالب برنامه های توانمندسازی شامل یک بسته در سنوات اخیر برنامه ریزی شده تا بهزیستی بتواند زمینه توانمندسازی جامعه هدف خود را فراهم کند.

وی با اشاره به تامین مسکن مددجویان، افزود: در سطح کشور ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای معلولان در نظر گرفته شده که سهم خراسان جنوبی از این تعداد، 2 هزار و 161 واحد است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و 203 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان تحویل داده شده و 956 واحد در دست ساخت است.

اکبری مطلق بیان کرد: میانگین قیمت تمام شده هر واحد مسکونی 31 میلیون تومان و میانگین زیربنای هر واحد 70 مترمربع است.

وی افزود: 533 واحد مسکونی تا پایان امسال به متقاضیان مددجوی بهزیستی استان تحویل داده می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اشتغال مددجویان بهزیستی استان، گفت: از سال 85 تاکنون 2 هزار و 590 فرصت شغلی پایدار اعم از خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی ایجاد شده است.

اکبری مطلق اظهار داشت: در حال حاضر 11 هزار نفر از افراد تحت پوشش این نهاد از بیمه درمان برخوردار هستند و در کنار آن بیمه تکمیلی نیز تا سقف 2 میلیون و 500 هزار تومان در سال برای افراد مددجو با بیماری های خاص پرداخت می شود.

وی با اشاره به بیمه تامین اجتماعی مددجویان بهزیستی استان، افزود: بهترین راه برای بازتوانی زنان سرپرست خانوار بیمه تامین اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر هزار و 690 زن سرپرست خانوار اعم از شهری و روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اکبری مطلق گفت: تحصیل مددجویان بهزیستی در مقاطع عمومی و آموزش عالی یکی دیگر از اولویت های سازمان بهزیستی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 359 دانشجوی مددجوی بهزیستی خراسان جنوبی در مقاطع کاردانی تا دکتری تحصیل می کنند، افزود: 100 درصد شهریه دانشگاه فرزندان سرپرستان مددجوی خانوار توسط بهزیستی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هزینه شهریه مددجویان دانشجو در مقطع کاردانی تا سقف 300 هزار تومان، در مقطع کارشناسی تا 500 هزار تومان، مقطع کارشناسی ارشد تا سقف یک میلیون تومان و در مقطع دکتری تا سقف دو میلیون تومان پرداخت می شود.

اکبری مطلق بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 573 دانش آموز مددجو، تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند که بخشی از هزینه های تحصیل آنان پرداخت می شود.

وی افزود: هدف سازمان بهزیستی این است که وابستگی مستمر مددجویان سالانه کاهش یابد.

وی گفت: سالانه 10 درصد جمعیت هدف بهزیستی باید از پوشش خدمات مستمر بهزیستی خارج شوند که در خراسان جنوبی علی رغم مشکلات در سال 91، 11 درصد و در سال 92، 8.5 درصد جمعیت بهزیستی استان از پوشش خدمات این نهاد خارج شده و بازتوان شدند.665

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا