گوناگون

بیماریهای قلبی و تنفسی شایع ترین بیماریها در اصفهان است

81194801 5749952

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اصفهان، در هفته گذشته ، ۱۷۵ بیمار با ناراحتی های قلبی ،۵۱نفر با بیماریهای تنفسی ،۴۵بیمار با مسمومیت های دارویی و غذایی از خدمات اورژانس ۱۱۵ اصفهان بهره مند شدند.

این امار نشان می دهد که بیماریهای قلبی و تنفسی بیشترین فراوانی را در شهر اصفهان به خود اختصاص داده است ، شهر اصفهان به لحاظ وضعیت هوا، یکی از الوده ترین شهرهای کشور است .

کارشناسان فوریتهای پزشکی شهرستان اصفهان طی روزهای۳ لغایت۹خردادماه سال جاری با انجام۱۵۲۰ماموریت و با حضور بر بالین۳۲۰بیمار و مصدوم بصورت سرپایی به آنان خدمات رسانی کرده و در۹۹۹مورد دیگر حادثه دیدگان را ضمن انجام اقدامات پیش بیمارستانی با آمبولانس های ۱۱۵ به بیمارستان منتقل نمودند.

تکنسین های فوریتهای پزشکی استان اصفهان در طی دو ماه اول سال ۹۳ به ۲۶۲۴۸ماموریت اعزام شده اند که از این تعداد ۲۷۷۴مورد مربوط به بیماران دچار مشکلات قلبی عروقی بوده است.

طی مدت یاد شده مشکلات تنفسی با ۱۰۲۴ مورد ۴ درصد از کل ماموریتهای فوریتهای پزشکی۱۱۵ را به خود اختصاص داده است.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان ضمن اشاره به افزایش ماموریت های قلبی نسبت به دو ماهه ابتدایی سال ۹۲ افزود:تکنسین های فوریت های پزشکی شهرستان اصفهان با انجام ۴۶۴ مورد ماموریت، بیماران تنفسی را امدادرسانی نمودند.ضمنا بیشترین موارد امداد خواهی در بیماران قلبی بین سنین ۲۰ تا ۶۵ سال بوده است

اصفهان با ۳۴ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی که ۲۵ پایگاه بصورت شهری و ۹ پایگاه بصورت جاده ای و ۲۰۰ تکنسین فوریت های پزشکی در طول شبانه روز به شهروندان امداد رسانی می نمایند.

د / 7131 / 556

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا