گوناگون

تاریخچه و ترکیب تیم ملی اروگوئه

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حضور تیم ملی اروگوئه در جام جهانی 2014 برزیل بهانه‌ای شد تا به بررسی این تیم بپردازیم که از نظر خواهیم گذراند.
 
*کشور اروگوئه در یک نگاه

اروگوئه کشور کوچکی واقع در جنوب شرقی آمریکای جنوبی است و پایتخت این کشور مونته ویدئو است ارگوئه نزدیک به سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که در مورد 2 میلیون نفر آن در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند زبان رسمی اروگوئه اسپانیایی و واحد پول این کشور تزو است حدود 58 درصد مردم اروگوئه مسیحی هستند و 41 درصد باقیمانده پیرو هیچ دینی نیستند اروگوئه به عنوان سکولارترین کشور آمریکای جنوبی شناخته می‌شود حدود 86 درصد مردم این کشور سفید پوست هستند اروگوئه تا سال 1811 مستعمره اسپانیا بود اما در سال 1828 این کشور به استقلال رسید اروگوئه در زمره یکی از پیشرفته‌ترین و صرفه‌ترین کشورهای آمریکایی لاتین قرار دارد.
 
اروگوئه نخستین بار در قرن 17 میلیادی توسط پرتغالی‌ها کشف شد و شهر کولونیا در سال 1680 میلادی ساخته شد اسپانیا در اوایل سده 18 شهر مونته ویدئو را تاسیس کردند امور سیاسی در این کشور در چارچوب نظام ریاست جمهوری دمکراسی  جایگزین است که رئیس‌جمهور هم نفر اول دولت دهم نفر اول کشور است و رئیس مستقیم چند جزیی تقسیمات کشوری به شمار می‌رود.
 
*اقتصاد اروگوئه:

کشاورزی، دامداری و ماهیگیری مهم ترین بخش‌های اقتصادی در این کشور به حساب می‌آید و اقتصاد این کشور اساسا بر پایه کشاورزی و دامداری استوار است.
 
*فوتبال اروگوئه:

تیم ملی فوتبال اروگوئه، از تیم‌های باسابقه در جام جهانی است که سابقه در دوره قهرمانی در جام جهانی را دارد و با این پشتوانه به جام جهانی 2014 برزیل می‌آید تا از اعتبار فوتبال کشورش دفاع کند و فوتبال اروگوئه، فوتبالی مبتنی بر سرعت، قدرت و تکنیک است. تیم ملی اروگوئه 12 بار در جام‌جهانی شرکت کرده و 2 بار به مقام قهرمانی رسیده است این تیم در سال 2010 موفق شد و بعد از 40 سال به مجمع‌ 4 تیم برتر جام‌جهانی راه یابد.

سرمربی تیم فوتبال اروگوئه در حال حاضر اسکار تا بارس است بیشترین بازی ملی را دیگوفورلان با 88 بازی و بیشترین گل ملی را 33 گل به نام خود ثبت کرده است.

کد فیفا تیم ملی اروگوئه URU است و برترین رده در فیفا در ژوئن 2012 رده 2 بوده و پائین‌ترین رده در فیفا در دسامبر 1988 رده‌ی 54 بوده است. 

*نخستین بازی ملی اروگوئه و بدترین شکست این تیم 

نخستین بازی این تیم در 20 جولای 1902 مقابل تیم آرژانتین بوده  که با برتری 6 بر صفر آرژانتین برنده از میدان بیرون‌می‌آمد.

2315850 881

*بهترین پیروزی تیم ملی اروگوئه 

تیم ملی اروگوئه مقابل بولیوی در 9 نوامبر 1927 بازی کرد که 9 بر صفر بازی را نفع خود تمام کرد و توانست پیروزی بزرگی را به دست آورد.

*بهترین بازیکن

آکوارو رکوبا با نام  مستعار elchino سرشناس‌ترین بازکن کشور اروگوئه است.

دیگو فورلان برترین بازکن کنونی این تیم است.

*ورزشگاه اروگوئه 

ورزشگاه اختصاصی تیم ملی اروگوئه کنتناریو است که گنجایش به تعداد 65235 نفر دارد که در مونته ویدئو پایتخت این کشور قرار دارد.

تیم ملی اروگوئه با 12 حضور در جام‌جهانی که اولین حضور در سال 1930 بوده و در سال‌های 1930 و 1950 توانسته مقام قهرمانی را به دست آورد و 3 دروه نایب قهرمانی را  از آن خود کنند.

انتهای پیام/  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا