گوناگون

تبعات حضور مهاجران غیرقانونی بر سلامت جامعه/ ورود بیماریهای ناشناخته

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مهاجرتهای غیرقانونی، به دلیل اختلالاتی که در امر سلامت و پیشگیری ایجاد می کند، می تواند مشکلاتی را برای سلامت افراد جامعه به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حضور مهاجران غیرقانونی می تواند افزایش کاذب جمعیت را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: اصولا ورود این قبیل افراد بدون هیچگونه کنترل و قرنطینه ای به کشور انجام می شود که با خودشان یک سری از بیماریها را وارد می کنند که ممکن است در کشور ما ناشناخته باشد.

خسرونیا با اشاره به انواع و اقسام آنفلوانزاها، بیماریهای میکروبی، ویروسی و… که از طریق مهاجران غیرقانونی شایع می شوند، گفت: سل مقاوم به درمان، از جمله بیماریهایی است که از طریق همین افراد در شرق کشور شیوع یافته و میکروب این بیماری، کمتر به درمان جواب می دهد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان این مطلب که چون مهاجران غیرقانونی درمان نمی گیرند در نتیجه بیماری که مبتلا هستند به دیگران منتقل می شود، افزود: متاسفانه ویروس بیماریها به راحتی از طریق این قبیل افراد وارد کشور می شود. چون هیچگونه کنترل و قرنطینه ای بر روند ورود این افراد اعمال نمی شود. از همین رو، به راحتی می توانند بیماریها را به سایر افراد بومی آن منطقه منتقل کنند.

خسرونیا با اشاره به تجمع گروهی این قبیل افراد در نقطه ای از کشور، گفت: حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در نقطه ای از کشور، روند تغذیه و بهداشت عمومی آن منطقه را به هم می زند و موجب می شود در دراز مدت مشکلاتی برای مردم منطقه به وجود بیاید.

وی با تاکید بر اینکه حضور مهاجران غیرقانونی موجب افزایش کاذب جمعیت کشور می شود، ادامه داد: وقتی این افراد با خود بیماریهایی می آورند، آن بیماری می تواند با مرگ و میر همراه باشد که تاثیر منفی بر رشد جمعیت دارد. در نتیجه، باید روند ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور کنترل و نظارت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا