گوناگون

دلایل توقف تکمیل ورزشگاه نقش جهان/ پیمانکار بجای یک میلیارد، 200 میلیون کار کرد!

محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر به بازدیدی که در ایام تعطیلات نوروز از پروژه ورزشی نقش جهان اصفهان داشت، اشاره و خاطرنشان کرد: در این بازدید قرار بر این شد به صورت ماهیانه و بر حسب میزان کارکرد پرداخت لازم را به پیمانکار مربوطه داشته باشیم اما هرگز طبق آنچه توافق شده بود، عمل نشد.

وی در این رابطه توضیح بیشتری داد و خاطرنشان کرد: توافق شفاهی کردیم که اگر در هر ماه به اندازه یک میلیارد تومان کار انجام شد به همان اندازه یعنی یک میلیارد از طرف شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به پیمانکار طرف قراردادمان پرداخت کنیم اما متاسفانه در ماه اول به جای یک میلیارد تومان فقط 200 میلیون تومان کار شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به یک موضوع جالب اشاره کرد و یادآدور شد: پیمانکار ورزشگاه نقش جهان در حوزه عمرانی هیچ مطالبه‌ای از ما ندارد و دلیل متوقف شدن فعالیت‌های عمرانی نقش جهان مسئله ضر و زیان پیمانکار است نه طلبکاری.

عباسی با اشاره به راهکارهای قانونی برای درآمدزایی به مهر گفت: شاید بودجه تعریف شده برای فعالیت‌های عمرانی نقش جهان کم باشد اما در عین حال دولت راهکارهایی به عنوان محلی جهت استحصال درآمد ارائه کرده است که با کمک آنها می‌توانیم کمبودهای مالی را برطرف کنیم اما دلیلی ندارد که پیمانکار در جریان تمام سیاسیت‌های وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: پیمانکار بر اساس یک قرارداد شروع به کار می‌کند و باید بر اساس همان قرارداد کارش را ادامه دهد. علاوه بر نقش جهان اصفهان، پروژه‌های عمرانی متعددی هم هستند که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی باید به آنها رسیدگی کند. ضمن اینکه پروژه نقش جهان اصفهان پیمانکاران متعددی دارد که هر یک در حوزه کاری خود و بر اساس قراردادی که دارند، مشغول به کار هستند. در این میان پیمانکار اسکلت کارش را تعطیل کرده چون قراردادش آنطور که می‌خواسته سود ده نیست. اما در رسانه‌‍‌ها اینگونه عنوان می‌کند که طلبکار است در حالیکه چنین نیست.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تاکید بر اینکه وزارت ورزش به شرکت پیمانکار بدهی ندارد در مورد چگونگی پرداخت‌ها از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی توضیح داد و اظهارداشت: یک تیم کارشناسی ادعاهای مطرح شده در مورد مطالبه در هر بخشی را بررسی می‌کند. نتیجه این بررسی به بخش ذی حسابی می‎رود تا سند صادر شده و پرداخت آن انجام شود. این شرکت هم اکنون هیچ سند مالی در ذی حسابی ندارد.

“با این اوصاف شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مواجه با تعطیل شدن فعالیت‌های عمرانی پروژه نقش جهان چه تصمیمی می‌گیرد”؟، عباسی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: به هر حال قانون برای ما خط مشی تعیین کرده است طی مراحل قانونی به او اخطار می‌دهیم و اگر با این کار به نتیجه نرسیدیم، قرارداد مورد نظر را فسخ کرده و با پیمانکار دیگری قرارداد همکاری می‌بندیم.

وی گفت: این پیمانکار اگر مشکلی دارد می‌توانست با درخواست کتبی از کارفرما درخواست مساعدت کند. در هر صورت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پیگیری‌های لازم را در رابطه با پروژه نقش جهان انجام داده است و اهتمام لازم جهت تکمیل پروژه های ورزشی سراسر کشور را دارد.

به گزارش مهر، هفته گذشته اعلام شد که فعالیت های عمرانی پروژه ورزشی نقش جهان به دلیل مسائل مالی تعطیل شده است. در همین رابطه پیمانکار این پروژه که رئیس شرکت تاقدیساز هم است اعلام کرد که  بودجه‌های مورد نظر برای ساخت این پروژه را اختصاص نداده‌اند و در حال حاضر میلیاردها تومان طلبکار هستیم و نمی‌دانم با چه پولی کار کنیم؟ مسئولان عنوان کردند که 10 درصد قیمت‌های ما افزایش می‌یابد اما هنوز آن را دریافت نکرده‌ایم و حتی تعدیل ماه‌های گذشته را به ما نداده‌اند و قسط های 200 میلیونی به ما می‌دهند که به جایی نمی‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا