گوناگون

تجلیل از رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران/ نیلی: سرپرستی‌ام قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح دو پروژه عمرانی پردیس قم دانشگاه تهران ظهر پنج‌شنبه در سالن همایش‌های این پردیس در قم برگزار شد.

در این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار قم، معاون برنامه‌ریزی استانداری، معاون سیاسی امنیتی استانداری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر قم، فرماندار قم، قائم مقام شهردار و اساتید و مسئولان دانشگاه تهران حضور داشتند.

یکی از نکات جالب این مراسم حضور محمود نیلی احمدآبادی بود که روز گذشته با ۱۶۰ رای مخالف برای وزارت علوم، یک «نه» قاطع از مجلس شنیده بود.

سید حمید برقعی یکی از مدعوان این مراسم بود که با قرائت شعر «فقط به تربت اعلات سجده خواهم کرد…» فضای مجلس را با یاد سیدالشهدا(ع) معطر کرد.

سیدمحمد مقیمی در حین سخنرانی در این افتتاحیه به مشکلات دانشگاه تهران از لحاظ بودجه اشاره کرد و از عقب افتادن پنج ماهه حقوق برخی از اساتید این دانشگاه گفت.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی این سخنان را «روضه‌خوانی آقای مقیمی» خواند و گفت: اگر بخشی از این صحبت‌ها هم صحیح باشد، باز هم بد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وحدت حوزه و دانشگاه وقتی می‌خواست به اقدامات حجت‌الاسلام مهدوی‌راد اشاره کند، گفت: آقای مهدوی‌راد هم که انگار روی صندلی‌شان خوابشان برده اقدامات بسیار خوبی در این زمینه دارند.

در نهایت خود تجلیلی که این روزها در بسیاری از نهادها عادت شده، به دانشگاه تهران سرایت کرد و رئیس پردیس فارابی این دانشگاه به خاطر به پایان رساندن این دو پروژه عمرانی از دست رئیس مجلس هدیه گرفت.

سرپرستی طولانی سابقه دارد

پس از اتمام مراسم، سرپرست دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران درباره اتمام مهلت قانونی سرپرستی خودش بر این دانشگاه گفت: مرجع تصمیم‌گیری درباره این موضوع وزارت علوم است و صحبت‌های خارج از این غیر کارشناسانه است.

وی ادامه داد: این مسائل باید از مسیر قانونی خودش پیگیری شود و در گذشته هم پیش آمده که سرپرستی‌ها به مدت طولانی اتفاق بیفتد.

نیلی احمدآبادی در پاسخ به یکی دیگر از سئوالات خبرنگاران درباره ارتباط دانشگاه تهران با حوزه علمیه قم گفت: همین که تبادل استاد میان دانشگاه و حوزه صورت می‌گیرد، نشان می‌دهد که رغبت برای این مسئله وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا