گوناگون

ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در 1723 امامزاده در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سرفصلهای اصلی طرح «ضیافت الهی» گفت: حضور روحانیون در امامزادگان از سرفصلهای این طرح است که در این زمینه چهار هزار مبلغ از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه استان ها در این طرح مشارکت دارند و سخنرانی، گفتمانهای دینی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و حضور در خیمه های معرفت ازجمله برنامه های روحانیون اعزامی است.

شرفخانی با اعلام اینکه در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با حضور مفسران و خطبا ، جلسه تفسیر قرآن برگزار می شود، گفت: به صورت ویژه امسال در طرح «ضیافت الهی»، تفسیر سوره حجرات پیش بینی شده است که دارای موضوعات سبک زندگی دینی است و برای اجرای این طرح نیز کتابی چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی ویژه ای در قالب این طرح در امامزادگان اجرا می شود، تصریح کرد: در 1723 بقعه متبرکه امسال ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در حال اجراست و در برخی امامزادگان شاخص این مراسم به صورت استانی و بعضا ملی پخش زنده می شود.

معاون اوقاف ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن در سالهای اخیر با استقبال مردم مواجه شده است و امسال بنا داریم قبل از شروع تلاوتها پیام آیاتی که قرائت خواهد شد را به صورت کوتاه به مردم ارائه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا