گوناگون

ترویج حجاب و عفاف نیازمند اقدامات ایجابی است/ 95 درصد مردم خراسان شمالی به ارزش های دینی پایبند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه در جلسه صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان خراسان شمالي گفت: مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان به بحث عفاف و حجاب توجه ويژه داشته باشند.

وی با بيان اينكه بايد از حقوق شهروندي كه از ارزش هاي ديني تلقي مي شود صيانت كنيم، افزود: جلساتي كه در اين خصوص برگزار مي شود به طور جدي از سوي مسئولان پيگيري شود.

نوروزیان از مسئولان دستگاه های خراسان شمالی خواست تا در جلسات حقوق شهروندی فرد ثابتي به عنوان نماینده دستگاه با اطلاعات كافي حضور داشته باشد تا سياست ها و رويكردهاي اين گونه جلسات را به خوبي اجرایی کند.

وي با بيان اينكه موضوع عفاف و حجاب از مسائل اعتقادي به شمار مي رود، گفت: بايد براي ترويج آن از راهكارهاي اخلاقي و اسلامي استفاده كرد.

اين مسئول با تاكيد براينكه دستگاه هاي اجرايي بايد به بحث عفاف و حجاب به صورت ايجابي بپردازند، تصريح كرد: وظايف هر دستگاه مشخص و واضح بوده و نباید دستگاهی وظايف محوله خود را به دستگاه هاي ديگر پاسكاري كند.

نوروزيان با بيان اينكه در این زمینه 240 وظيفه براي دستگاه ها مشخص شده است اظهار داشت: بايد مسئولان مصوبات مربوط به اینحوزه را پيگيري کرده و گزارشات، اقدامات و برنامه های که عملياتي شده را به استانداري ارائه دهند.

وي تأکید کرد: مسئولان اقدامات و برنامه هاي ترويج عفاف و حجاب را بزرگنمايي نكنند چرا كه 95 درصد مردم استان به ارزش هاي ديني معتقد هستند.

نوروزيان اضافه كرد: تيم هايي ازسوي استانداري به منظور بررسي وضعيت عفاف و حجاب در دستگاه هاي مختلف فعاليت دارند و آنها را ارزيابي مي كنند.

معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان شمالي با بيان اينكه تمام دستگاه ها بايد در زمينه عفاف و حجاب مساعدت داشته باشند عنوان كرد: از ظرفيت بسيج بايد در بحث عفاف و حجاب استفاده كرد چراكه بسيج از نيروهاي مردمي داوطلب تشكيل شده و می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

گفتني است؛ در پايان جلسه از چهار دستگاه اجرايي استان که در ارزیابی فعالیت های انجام شده در زمينه عفاف و حجاب نتیجه مطلوبی کسب کرده بودند؛ تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا