گوناگون

بسیاری از جنبش ها در زمان انقلاب با تأسی از واقعه 30 مهر همدان شکل گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نیک بخت ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت واقعه 30 مهر همدان با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور نام گرفته اند و به درستی این نامگذاری برای دانش آموزان انجام شده است، اظهار داشت: همه دانش آموزان کارآمد و توانا هستند ولی باید به این کارآمدی اعتقاد پیدا کرد.

وی با بیان اینکه 30 مهر ماه سال 57 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار است، بیان کرد: باید در راستای ماندگاری و شاخص شدن هر چه بیشتر این روز تلاش شود تا در تاریخ ایران جایگاه شایسته خود را پیدا کند.

استاندار همدان با بیان اینکه واقعه 30 مهر باید در تاریخ برجسته و بارز شود، عنوان کرد: بسیاری از تحرکات، فعالیت ها، جنبش ها با تاسی از واقعه 30 مهر همدان ایجاد شد و این روز مهم باید شناخته شود و به اطلاع همه برسد.

نیک بخت با بیان اینکه واقعه روز 30 مهر سال 57 که در همدان اتفاق افتاد در دنیا صدا کرد و امام خمینی(ره) از پاریس درخصوص این روز اعلام نظر کردند، ادامه داد: حرکت دانش آموزان همدان در 30 مهر سال 57 نشان داد که امام خمینی(ره) در گذشته به درستی گفته بود که حامیان من در گهواره هستند.

وی با بیان اینکه همدان در روز 30 مهر شهیدان و جانبازانی را تقدیم انقلاب کرد که می توانند الگویی برای مردم باشند و آثار آن روزگار هنوز در بین مردم وجود دارد، ابراز داشت: وظیفه داریم که 30 مهر را گرامی، عزیز و پاس بداریم و همیشه برای بزرگداشت این روز تلاش کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه به آینده کشور، نظام، انقلاب و سرزمین ایران به خاطر وجود دانش آموزان امیدوار هستیم، ادامه داد: دانش آموزان امروز بهتر از دانش آموزان گذشته هستند چراکه می دانند امانت انقلاب نتبجه خونه شهدا است.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه در همه عرصه ها و در همه دوران و نهضت ها، دانش آموزان شهید و جانباز داده اند، بیان کرد: دانش آموزان در دفاع مقدس با حضور در جبهه های حق علیه باطل شهید و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از رزمندگان دانش آموز و محصل بودند و این نشان می دهد که وقتی غیرت، شرف، جهاد با علم و دانش پیوند بخورد نتیجه آن سر بلندی و سر افرازی است، عنوان کرد: برای بزرگداشت 30 مهر سال 57 باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا