گوناگون

ترکان: مناطق آزاد کشور تاکنون عملکرد قانع کننده ای ارایه نداده اند

81210916 5777707

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، اکبر ترکان افزود: برخی مناطق دارای عملکرد مثبت و برخی عملکرد منفی داشته اند اما در مجموع، عملکرد مطلوبی از این مناطق مشاهده نشده است.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به پیگیری های سازمان مناطق آزاد در خصوص فسادهای مالی که در برخی مناطق به ویژه قشم در دولت گذشته رخ داده بود، افزود: مدارکی در این زمینه موجود است که به دفتر معاون اول ریییس جمهوری ارسال خواهد شد.

به گفته ترکان؛ معاون اول رئیس جمهوری نیز کار گروهی برای رسیدگی به پرونده های فساد مالی که در مناطق آزاد رخ داده تشکیل داده تا به این موضوعات بررسی و رسیدگی شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اقدامات دولت یازدهم جهت توسعه این مناطق گفت: دولت مصمم است با اتخاذ تدابیر ویژه، از امکانات موجود در مناطق آزاد به نحو احسن استفاده کند.

وی درباره برنامه های ویژه دولت برای استفاده از ظرفیت مناطق آزاد نیز گفت: هدف ما این است که خط مشی های مقام معظم رهبری در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بند 11 مربوط به ماموریت های این مناطق را به کار بندیم.

ترکان تصریح کرد: در بند 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در باب مناطق آزاد تاکید شده که تسهیل تولید، توسعه صادرات، ارتقا فناوری، تامین نیازهای درونی کشور و مالی مولفه هایی است که باید مورد توجه قرار داده شود.

مشاور رئیس جمهوری تصریح کرد: تلاش ما این است که این محورها را به برنامه های عملیاتی تبدیل کنیم و برای رسیدن به این مهم باید نسبت به افزایش تولید اقدام و موانع تولید را حذف کنیم و در جهت توسعه صادرات و ارتقا فناوری ها وارد عمل شویم.

اقتصام (2)1070**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا