گوناگون

تصویب لایحه مبارزه با جرایم فراملی بین ایران و چین

نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه همکاری بین ایران و دولت خلق چین در زمینه مبارزه با جرایم فراملی از جمله همکاری در مبارزه با تروریسم بین الملل و تولید غیر قانونی و قاچاق مواد مخدر را تصویب کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز ( یکشنبه 18خرداد) مجلس شورای اسلامی از 237 نماینده حاضر در جلسه علنی با 180 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع با تصویب لایحه موافقتنامه همکاری بین ایران و دولت خلق چین در زمینه مبارزه با جرایم فراملی موافقت کردند.

بر همین اساس سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح گزارش کمیسیون مطبوع خود درباره این لایحه گفت: همانطور که اطلاع دارید گستره روابط میان ایران و چین بسیار وسیع است و دو کشور براساس تقویت و توسعه روابط دوستانه و همچنین تقویت همکاری ها در زمینه مبارزه با جرایم فراملی این موافقتنامه را امضا کردند.

نقوی حسینی تصریح کرد: از این رو از جمله مواردی که دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت خلق چین می توانند همکاری کنند مبارزه با تروریسم بین الملل، جلوگیری از تولید غیر قانونی و قاچاق مواد مخدر، جلوگیری از قاچاق کالا به ویژه اشیاء تاریخی، جلوگیری از پولشویی و جعل اسکناس و اوراق بهادار است.

وی افزود: همچنین جلوگیری از جعل گذرنامه و ویزا، جلوگیری از قاچاق سلاح های گرم، مهمات و مواد منفجره و شیمیایی، سازماندهی و انتقال غیر قانونی اشخاص از مرزها و جلوگیری از جرایم رایانه ای و کلاهبرداری از جمله دیگر موارد این لایحه می باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنابراین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت خلق چین می توانند با توجه به موارد گفته شده در حوزه مبارزه با جرایم فراملی همکاری داشته باشند از سوی دیگر این لایحه هیچگونه ماهیت حقوقی نداشته و مربوط به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا