گوناگون

تفاهم نامه مشترک مرکز پژوهش های مجلس با سازمان تامین اجتماعی امضا شد

81222576 5797925

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس کاظم جلالی ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان گفت: امضای تفاهم نامه مشترک بین می تواند سرآغاز همکاری و تعامل مشترک بین این دو ارگان باشد.

وی تاکیدکرد:امضای تفاهم نامه مشترک با توجه به وظایف این سازمان در سه حوزه بیمه ای، درمانی و اقتصادی، باعث خواهد شد تا قوانین بازدارنده در این باره احصا شده و کارعملیاتی خوبی در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه امروز تصمیمات باید دارای پیوست پژوهشی وعلمی باشد گفت: باید از نظرات کارشناسان و متخصصان در حوزه تقنین و قانونگذاری استفاده شود.

وی گفت:دراین مرکز دنبال همکاری با نهادها و دستگاه های مختلف کشور به صورت سیستماتیک هستیم.

جلالی بهترین محل برای استفاده از ظرفیت قانونگذاری را دولت برشمرد و تاکید کرد: دولت متولی قانون نویسی مشخص نیست و باید از همه ظرفیت دولت در امر قانونگذاری استفاده شود که اگر این اتفاق رخ دهد مجلس در امرقانونگذاری کارآمدتر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: مرکز پژوهش های مجلس همواره این آمادگی را اعلام کرده است که در تهیه و تدوین لوایح می تواند حلقه اتصال دولت و مجلس باشد.

وی با اشاره به برخی قوانین بازدارنده که در طول 107 سال قانونگذاری مصوب شده است، افزود: درباره احصای قوانین بازدارنده دولت باید به مجلس کمک کند چراکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مجلس باید برای امور دولت به ویژه در تولید داخلی به خوبی ریل گذاری کند.

درادامه، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: متعاقب جلسه مرکز پژوهش های مجلس که درآن مشکلات سازمان تامین اجتماعی طرح شد، کارکارشناسی لازم بین این سازمان و مرکز پژوهش های مجلس صورت گرفت و نتیجه آن تنظیم تفاهم نامه همکاری مشترک بود.

وی افزود: توسعه هیچ سازمانی بدون اتکا به امر پژوهش امکان پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: با توجه به وظایف مهم سازمان تامین اجتماعی در سه بخش درمان، بیمه و اقتصاد، تمامی تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها باید در حیطه پژوهش های مورد نیاز سازمان انجام شود.

وی با اشاره به گردش مالی 46 هزارمیلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری گفت: تأمین اجتماعی مبلغی معادل یک چهارم بودجه کل کشور را وصول و هزینه می کند، بنابراین اهمیت و حساسیت بسیار زیادی در جامعه دارد.

نوربخش یادآور شد: تعامل مرکز پژوهش های مجلس و سازمان تامین اجتماعی دستاوردهای خوبی برای دوطرف، مردم و کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: همکاری های بین مرکز پژوهش های مجلس و سازمان تامین اجتماعی در عرصه کارشناسی وپژوهش به مجلس و قانونگذار درامر قانونگذاری و به سازمان تامین اجتماعی در امر برنامه ریزی کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تاکیدکرد:امضای تفاهم نامه مشترک بین سازمان تامین اجتاعی ومرکز پژوهش های مجلس ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در امر کارشناسی و پژوهشی را به دنبال خواهد داشت.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش های مجلس و سازمان تامین اجتماعی از سوی جلالی و نوربخش امضا شد.

سیام/ 9136 **1449

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا