گوناگون

تلاش ایران و عربستان در منطقه برای مقابله با افراطی‌گری ضروری است

 
وی ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام را تقبیح کرد و افزود: تروریست‌ها به اسم دینی رحمانی که رسالت پیامبرش دعوت مردم به عشق، محبت، صلح، بردباری، مدارا و تعامل بود، جنایاتی می‌کنند که نتیجه‌اش اسلام‌گریزی ملت‌های آزاده است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدامات تروریست‌ها را یادآور کارهای عصر جاهلیت خواند و گفت: با جهلی که نسبت به مفاهیم آسمانی اسلام دارند، جوانان پاک و ساده را به بهانه جهاد در راه خدا و رفتن به بهشت به کارهای ضداسلامی و بشری وامی‌دارند.
 
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اقدامات گروهک‌ها در بخشی از کشورهای اسلامی در آفریقا و آسیا را علیه انسانیت خواند و گفت: مخالفت آنها با بعضی از دولت‌ها، بهانه است تا ذهنیت جهانی را نسبت به اسلام مخدوش و جنایات صهیونیست‌ها را توجیه کنند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به همکاری‌هایی که جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف با عربستان سعودی داشت، گفت: برای مقابله با افراطی‌گری و جلوگیری از باز تولید جهل، تلاش همه کشورهای اسلامی، به ویژه ایران و عربستان ضروریست تا این‌گونه القا نشود که دولت‌ها و ملت‌‌های اسلامی برای حفظ ثبات و امنیت خویش نیاز به قدرت‌‌های بیگانه دارند.
 
وی نقش علمای اسلامی را در این برهه بسیار حساس و مهم دانست و گفت: وظیفه علمای مسلمان، به ویژه در ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه است که دعوت به اعتدال، وحدت، برادری و کارهای نیک را به عنوان  تصویر واقعی اسلام در گفتار، نوشتار و رفتار خویش ترسیم کنند.
 
در این دیدار آقای حسین صادقی نیز ضمن ارائه گزارشی از اوضاع داخلی عربستان و سطح روابط آن با جمهوری اسلامی گفت: برنامه‌های حضرت‌عالی در نگاه دولت و ملت عربستان همچنان اساس روابط است.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان گفت: در مقاطعی به خاطر بعضی از اقدامات، سوءبرداشت‌ها بر حسن‌نیت‌ها سایه انداختند و باعث تضعیف روابط شدند.
 
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا