گوناگون

توسعه صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی از اولویت های دولت است

به گزارش خبرنگار مهر ، محمود حجتی عصر پنج شنبه در بازدید از یک طرح پرورش کبک به ظرفیت 22 هزار و 700 قطعه در روستای هندر شهرستان ازنا اظهار داشت: پرورش کبک یک کار تولیدی نو و مبتکرانه است که اجرای آن در این منطقه جای تبریک دارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دولت حمایت از واحد های تولیدی و کشاورزی است، افزود: امیدواریم با همت بالا و پشتیبانی مسئولان این طرح به عنوان یک واحد اقتصادی نمونه فعالیت کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و خدادادی در شهرستان ازنا اظهار داشت: از وظایف دولت و دستگاه های مرتبط ایجاد صنایع تبدیلی در مناطق تولید محصول است که برای تحقق آن می توان از پشتیبانی منابع بانکی بهره برد.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی در هر منطقه باید با برندهای مخصوص به آن منطقه راهی بازارهای مصرف شود، افزود: در صورت تحقق این مهم می توان محصولات را با ارزش افزوده بالاتری عرضه کرد.

بنا براین گزارش برای این طرح پرورش کبک در روستای هندر که در هفته جهاد کشاورزی سال جاری به بهره برداری رسید 450 میلیون تومان تسهیلات و 130 میلیون تومان سرمایه در گردش و 50 میلیون تومان آورده متقاضی اختصاص یافته است.

مالک این مزرعه پرورش کبک در این مراسم گازرسانی به روستای هندر، آسفالت جاده دسترسی به روستا و تامین سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات خود عنوان کرد.

جمالی با بیان اینکه این طرح در استان لرستان و غرب کشور بی نظیر است خواستار حل مشکل بیمه مزرعه پرورش کبک خود شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا