گوناگون

مرکز تحقیقات حبوبات و محصولات زراعی در شهرستان ازنا ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قائد رحمت در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از یک مزرعه پرورش کبک که عصر پنجشنبه انجام شد اظهار داشت: با وجود بهره مندی شهرستان ازنا از منابع آبی فراوان به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در حال حاضر برخی روستاهای این شهرستان با کمبود آب مورد نیاز کشاورزی و آب شرب مواجه هستند.

وی با اشاره به رتبه های برتر این شهرستان در زمینه های شیلات و تولید حبوبات در سطح کشور و استان خواستار حمایت از تولید کنندگان و رفع مشکلات آنان از جمله استمهال بدهی کشاورزان شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تخصیص اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار در این شهرستان خواستار افزایش اعتبارات امور زیر بنایی از جمله احداث کانال و لایروبی قنوات شد.

وی با اشاره به رتبه اول شهرستان ازنا در تولید لوبیا در سطح کشور و خام فروشی این محصول در این شهرستان خواستار برنامه ریزی دولت برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان ازنا شد.

قائد رحمت همچنین خواستار احداث مرکز تحقیقات حبوبات و محصولات زراعی و کلینیک تشخیص بیماری ها در شهرستان ازنا شد و افزود: واحد های تولیدی شهرستان ازنا به 70 میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارند که امیدواریم دولت برای تامین آن همکاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا