گوناگون

توسعه متوازن شهر قزوین می تواند به رونق گردشگری کمک کند

به گزارش خبرنگار مهر، همايش گردشگري پايدار با رويکرد نگاهي دوباره به توسعه شهري ظهر شنبه با حضور فعالان حوزه گردشگري در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

سيد محسن امامي در اين همايش اظهارداشت: شهر قزوين با داشتن ظرفیت های بسیار خوب در حوزه های مختلف می تواند و باید به مقصد گردشگري تبديل شود.

وي تصریح کرد: براي توسعه گردشگري در شهر قزوين از سوي شهرداري پروژه‌هاي خوبي در حال اجراست که در اين راستا همه بايد مشارکت داشته باشند تا بتوانيم به نتيجه مطلوبی برسيم.

این مسئول با بیان اینکه رونق گردشگري در شهر قزوين مي تواند پايلوتي براي توسعه ساير شهرها باشد یادآورشد: گردشگري محور توسعه شهر است و بر اين اساس بايد به اين مهم توجه ويژه کنیم تا برنامه های پیش بینی شده ما را به اهداف خود نزدیک کند.

وي افزود: شهر قزوين مي‌تواند با توسعه صحيح به رونق گردشگري کمک کند و اگر در این راه بتوانیم مشکلات را شناسایی و حل کنیم مسیر تحقق برنامه ها بسیار کوتاه می شود.

امامي بيان کرد: در دنيا توسعه گردشگري يکي از اولويت‎هاي رونق اقتصادي است و کشوري وجود ندارد که به موضوع گردشگري بي اعتنا باشد.

مشاور عالي پروژه برنامه توسعه گردشگري شهر قزوين افزود: وقتي همه کشورها به سمت توسعه گردشگري مي‌رود لازم است ما نیز چاره اندیشی کنیم و با استفاده از همه ظرفیت های خود از قافله دیگران عقب نمانیم.

وي گفت: با برنامه‌ريزي درست مي‌توان به سمت توسعه با محوريت گردشگري حرکت کرد و سريع تر به مقصد رسيد.

ارائه خدمات حرفه‌اي به گردشگران

مرتضي احمدي، مشاور پروژه برنامه توسعه گردشگري شهر قزوين نيز در ادامه گفت: کشور ما هنوز نتوانسته از ظرفيت‎هاي گردشگري براي توسعه استفاده کند و در اين زمينه مدت کوتاهي است که فعاليت‌هاي صورت گرفته است.

وي بيان کرد: منابع انساني براي توسعه گردشگري مهم ترين موضوع است که بايد در اين زمينه اقدامات بيشتري صورت گيرد.

احمدي اظهارداشت: براي توسعه گردشگري در شهر قزوين بايد خدمات حرفه اي به گردشگران ارائه شود و افرادي که به طور مستقيم با گردشگران در ارتباط هستند بايد آموزش‌هاي حرفه‌اي را طی کنند زیرا بیشترین تاثير را بر روي گردشگر دارند.

احمدي بيان کرد: بايد به صورت علمي و با استفاده از تجربيات ساير کشورها گردشگري را در شهر قزوين توسعه دهیم و در این راه نیازمند همراهی و همکاری همه صاحب نظران هستیم.

شهر قزوين مي تواند به مقصد گردشگري تبديل شود

سلطاني آزاد، مدير اجرايي پروژه برنامه توسعه گردشگري شهر قزوين نيز بيان کرد: قزوين داراي منابع فرهنگي و تاريخي غني است و بايد از ظرفيت‌هاي موجود براي توسعه گردشگري در اين شهر استفاده کرد.

وي گفت: با ظرفيت هاي موجود، شهر قزوين مي تواند به مقصد گردشگري تبديل شود و طرح توسعه گردشگري قزوين بر اساس يک مسير تاريخي و فرهنگي است.

سلطاني آزاد گفت: توسعه گردشگري قزوين نيازمند همکاري همه فعالان حوزه گردشگري است و همه دستگاه ها بايد در اين زمينه اتحاد داشته باشند.

در پايان مراسم فعالان حوزه گردشگري در قزوين پيشنهادات و انتقادات خود را در زمينه توسعه گردشگري ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا