گوناگون

تولید تجهیزات نفتی و حمایت از سازندگان داخلی شاه کلید توسعه و کنترل تورم است

2401441 481حسن کاظمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:هم اکنون مسئولان صنعت نفت آن طور که باید و شاید از سازندگان داخلی حمایت نمی کنند.

وی تصریح کرد: حجم قراردادهایی که بودجه کافی برای انجام آنها داشته باشد به دلیل محدودیت ها افزایش نیافته و یا حمایت نشده است. نوع قرارداد تیپ  به تایید معاون وزیر رسیده ولی هنوز جاری و ساری نشده است.  

کاظمی گفت: در ارتباط با مسایل حمایت از سازندگان و بازرسی و تسویه حساب خیلی رسیدگی نمی شود و با این کار آنها شرکت ها دچار چالش می شوند.. وزارت صنعت و معدن بعنوان متولی صنعت هیچ‌ کاری را در این زمینه انجام نمی دهد. به تازگی شاکله جلسات یا تشکیل تشکلات شکل گرفته  و این در جای خود زمان بر است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت و صنعت و معدن و تجارت  باید حمایت اساسی از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی داشته باشند. بخش خصوصی محور دستورالعمل و آیین نامه‌ها باشد تا قانون ارجاع کار به صورت یک قانون 17 ساله برددبرد اجرا شود. آیین نامه اجرایی در حمایت از سازندگان به اجرا در نیامده است با این روش نمی توان اقتصاد مقاومتی را به نتیجه رساند.

کاظمی افزود: وقتی واحدهای تولیدی به تدوام تولیدشان اطمینان نداشته باشند به فرصت های صادراتی نپردازند و به یک فضای رقابتی سازنده و مثبت نرسند مغزها را می خواهند چکار کنند نیروهای متخصص به خارج هجوم می برند.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت خاطرنشان کرد:‌ اکنون به‌وضوح می‌توان دید که تکنسین‌ها از شهرستان‌ها جذب شهرهای بزرگی چون تهران می‌شوند و تکنسین‌های فعال در شهرهای بزرگ جذب بازار کار کشورهای همسایه می‌شوند و این جابه‌جایی اکنون دارد اتفاق می‌افتد.

وی افزود: چشم به هم بزنیم می‌بینیم فرصت‌ها از دست رفته و از نظر نیروی انسانی به مشکل برخورد خواهیم کرد، از  نظر مالی که کم و بیش الآن مشکل داریم، با ادامه این رویه از نظر انرژی و توان و عرق ملی هم تحلیل خواهیم رفت.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت یادآور شد: باید مسئولان نفتی تولید را شاه کلید توسعه و کنترل تورم قرار دهند. کنترل تورم نه به زور و نه با تامین نیروهای انسانی فقط با بهادادن به تولید و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی محقق می شود.

کاظمی گفت: این  کلید مهار تورم در تزریق پول و دلار نیست بلکه در رفع رکود تورمی و در رونق تولید است و اگر این دولت بخواهد واقعاً تورم را مهار کند راهش این است که از سازندگان داخلی و توان داخلی حمایت کند.
 
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا