گوناگون

 تولید 400 هزار تن محصولات باغی و کشاورزی در سبزوار/شناسایی 32 نخبه در بخش کشاورزی

وی با بیان اینکه در این زمینه  سبزوار توفیقات خوبی را کسب کرده و رتبه نخست تولیدات گیاهان دارویی در کشور را از آن خود کرده است اظهار کرد: بیش از 5 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان خراسان رضوی به این شهرستان اختصاص دارد.

ایزدیان با تشریح ظرفیت های سبزوار در حوزه تجارت و کشاورزی از وجود بیش از 63 هکتار اراضی کشاورزی، در سیزوار خبر داد و ابراز کرد: 280 هزار دام سبک، 13 هزار دام سنگین و تولید سالانه بیش از 400 هزار تن محصولات باغی و کشاورزی اعم از پنبه ،گیاهان دارویی ،آبزی پروری و مرغداری را بخشی از ظرفیت های این شهرستان برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: این شهرستان با بیش از 145 واحد مرغداری قطب تولید گوشت سفید استان خراسان رضوی است همچنین رتبه نخست تولید گوشت ماهی استان با تولید بیش از 963تن به سبزوار اختصاص دارد.

ایزدیان با بیان اینکه بیش از یک هزار 700 هکتار از اراضی بخش کشاورزی سبزوار با سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود گفت:  شهرستان سبزواردر حوزه جغرافیایی گرم و خشک قرار دارد امسال هم  شاهد کاهش چشمگیر نزولات آسمانی هستیم که این عامل کشاورزان را به سمت استفاده از آبیاری نوین ترغیب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تغییر رویکرد مجموعه جهاد کشاورزی سبزوار در سه سال گذشته اشاره و بیان کرد: تقویت حلقه های مفقوده بخش کشاورزی شهرستان بخصوص صنایع تبدیلی و بخش های همگون با حوزه جغرافیایی فعالیت های جدید جهاد کشاورزی سبزوار است

ایزدیان همچنین شناسایی بیش از 32 نخبه کشاورزی، ارتقاء سطح دانش بهره برداران وراه اندازی سامانه جامع اطلاعات کشاورزی را  از دیگر فعالیت های  مجموعه برشمرد.

وی تصریح کرد:  67 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره با باز پرداخت سه درصد جهت توسعه و تقویت پروژه های کشاورزی، دامداری و شیلات توسط بانک ها پرداخت شده است.

وی بیسوادی بیش از 25 در صد بهره برداران حوزه کشاورزی را یکی از  مشکلات بخش کشاورزی اعلام کرد.

مدیر جهادکشاورزی سبزوار در پایان از راه اندازی سامانه جامع کشاورزی این شهرستان خبرداد و گفت: در حال حاضر این سامانه 60 درصد پیشرفت دارد و به زودی راه اندازی می شود.

در پایان این مراسم از تعدای از کشاورزان، دامداران و قنات داران نمونه تفدیر شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا