گوناگون

تیم ایران ست نخست را به برزیل واگذار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دیدار تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایران در چارچوب هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی از ساعت 17:30 امروز جمعه در شهر سائوپائولو آغاز شده است که تیم برزیل ست‌ اول این بازی را 25 بر 23 به سود خود خاتمه داد.

اسلوبودان کواچ برای شروع این بازی ترکیب موسوی، معروف، محمودی، عبادی‌پور، علیزاده(لیبرو)، قائمی و فائزی را به میدان فرستاد. نخستین امتیاز این بازی با خطای مهاجم برزیل برای ایران به دست آمد. پس از آن دو تیم کار را برابر پی گرفتند اما برزیلی‌ها با سرویس‌های خوب خود و توپگیری در عقب زمین خیلی زود 6 بر 3 پیش افتادند. میزبان که دفاع روی تور تیم ایران را در شرایط خوبی نمی دید با خط حمله قدرتمند خود برتری 8 بر 4 را در استراحت اول فنی ست نخست به ثبت رساند.

برزیل پس از آن دو امتیاز دیگر هم گرفت و 9 بر 6 پیش افتاد اما موسوی یک تک دفاع انجام داد و دو پوئن سرویس متوالی از حریف گرفت تا ایران به امتیاز 8 برسد و شکاف به وجود آمده از بین برود. چند سرویس متوالی که از سوی بازیکنان دو تیم خراب شده بود بازی را تا حدی از تب و تاب انداخت با این حال فاصله دو امتیازی دو تیم حفظ شد و البته پوئن سرویسی که سیدائو گرفت باعث شد تا میزبان 14 بر 11 پیش بیافتد و اشتباه عجیب معروف در زدن پنجه هم حریف را به امتیاز  رساند. برزیل در استراحت دوم فنی ست نخست 16 بر 13 از تیم کشورمان پیشی گرفت.

اشتباهات فردی بازیکنان ایران با خطای حمل توپ موسوی ادامه یافت تا برزیل به امتیاز 17 برسد. برزیلی‌ها که سرویس‌های سهمگین خود دریافت کننده‌های ایران را به دردسر انداخته بودند 19 بر 14 برتری خود را ثبت کردند و در این لحظه بود که کواچ تقاضای تایم اوت کرد. نکته جالب اینکه در ادامه کار اشتباهات بازیکنان کشورمان در زدن سرویس همچنان ادامه داشت. برزیل که در این ست در سرویس و خط حمله خیلی خوب ظاهر شده بود در اواخر این ست با وجود اینکه 24 بر 20 پیش افتاده بود با برگشت غیرمنتظره تیم ایران دو بار توسط سرمربی خود مجبور به درخواست تایم اوت کرد اما در نهایت ست نخست را با حساب 25 بر 23 برنده شد.

ست دوم را تیم ایران با امتیازگیری شروع کرد ولی مثل ست نخست این تیم برزیل بود که روی توپ‌های برگشتی 3 امتیاز متوالی گرفت تا شرایط تکرار شود. برزیل در این ست به خصوص در دفاع عقب زمین فوق‌العاده ظاهر شد و اجازه نداد شاگردان کواچ خود را پیدا کنند. دفاع روی تور خوب این تیم در امتیازات ابتدایی این ست خط حمله تیم کشورمان را کاملا از کار انداخته بود و در نهایت تیم میزبان برتری 8 بر 4 خود را در استراحت فنی نخست ست دوم ثبت کرد.

خراب شدن سرویس از سوی برزیلی‌ها و دو امتیاز متوالی از دفاع روی تور توسط موسوی و محمودی ایران را به امتیاز 7 رساند و سرویس بدون بازگشت عبادی‌پور امتیاز 8 را برای تیم کشورمان به دنبال داشت تا رزنده تقاضای تایم اوت کند. اما پس از آن تیم برزیل بود که دو امتیاز متوالی گرفت تا 10 بر 8 پیش بیفتد. یک دریافت ناقص از علیزاده و امتیازی دیگر در توپ برگشتی برای برزیل اختلاف دو تیم را به عدد 3 رساند با این حال خبری از تایم اوت توسط کواچ نبود.

سرویس خوب قائمی و در ادامه امتیازگیری توسط میرزاجانپور تازه وارد باعث شد تا تیم کشورمان فاصله را حفظ کند اما بار دیگر اشتباهی فردی از سوی بازیکنان تیم کشورمان امتیاز را به حریف داد و در نهایت برزیل در وقت دوم استراحت فنی ست دوم 16 بر 13 برنده شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا