گوناگون

جامعه نیازمند جلوه‌های معلمی شهید مطهری است

رییس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه‌های کشور گفت: جامعه نیازمند جلوه‌های معلمی مطهری است و همان‌گونه که این شخصیت حرمت زیادی برای اساتید خود قائل بود باید این تکریم نیز توسط دانشجویان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمهدی ساداتی‌نژاد» در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: براساس سخنان حضرت امیر(ع) در کتاب اصول کافی کسی که دانش را بیاموزد و به آن عمل کند و تعلیم دهد در ملکوت آسمان‌ها بزرگ داشته می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری به عنوان یک الگو برای اساتید و دانشجویان وجهه پرکاری است که با وجود مشغله کاری زیاد صحنه مطالعه و نگارش را خالی نکرد و 80 اثر ارزشمند علمی و مطالعاتی را برای علم‌آموزان به یادگار گذاشت که همگی آنها قابل توجه هستند. پس بهتر آن است تعلیم و تربیت به همراه مطالعه و نگارش باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید مطهری نکته‌سنجی و تیزبینی است که مطلب را بصورت دقیق استنباط و تحلیل می‌کرد و تعلیم و تربیت نزد وی از قداست خاصی برخوردار بود.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: شهید مطهری شخصیتی نواندیش بود و مسائلی را پیش‌بینی می‌کرد که کسی به آنها توجه نمی‌کرد.

وی گفت: جامعه نیازمند جلوه‌های معلمی مطهری است و همان‌گونه که این شخصیت حرمت زیادی برای اساتید خود قائل بود باید این تکریم نیز توسط دانشجویان صورت بگیرد.

ساداتی‌نژاد از راه‌اندازی مرکز هم‌اندیشی اساتید و نخبگان در دفتر مقام معظم رهبری در 13 سال پیش سخن گفت و افزود: هر نظامی که به نظر و دیدگاه اساتید و نخبگان بها ندهد رو به توسعه نمی‌رود پس نهاد رهبری با توجه به این اصل در قالب هم‌اندیشی و دریافت دیدگاه نخبگان برپا شد.

وی به دو بخشی بودن اهداف این مرکز اشاره کرد و گفت: یک بخش مرکز هم‌اندیشی دیدگاه‌های نظری است که موجب دانش‌افزایی می‌گردد و دیگر بخش آن نیز برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

رییس مرکز هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه هدف این مرکز استفاده از دیدگاه و راهکاری‌های اساتید و نخبگان در سه سطح است، تصریح کرد: اولین سطح دانشگاه است که از دیدگاه‌ها اساتید برای حل مشکلات موجود در دانشگاه بهره‌گیری می‌کند دوم در سطح شهر و استان است که در این سطح استانداران، فرمانداران و بخشداران از دیدگاه‌های اساتید و نخبگان علمی در مسائل مهم استان و شهر استفاده کنند و در سطح سوم که اساتید در فضای ملی و دستگاه‌های تصمیم‌ساز به ارائه راهکار و ایده بپردازند تا گشایش‌گر مسائل در سطح ملی باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا