گوناگون

جام‌ بیستم فوتبال فقط تاکتیک و تکنیک نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی فوتبال آلمان در نیمه‌ نهایی جام بیستم برزیل پرآوازه و میزبان را هفت بر یک مغلوب کرد.

در شبی که 2 ستاره برزیل یعنی « نیمار » و « تیاگو سیلوا » به دلیل مصدومیت و محرومیت نتوانستند زردپوشان را همراهی کننده آلمان‌ها همه کار کردند.

” تیکی تاکای ” ژرمن‌ها تا مدت‌ها در ذهن برزیلی‌ها پا برجا خواهد بود، اما نکته جالب توجه و اوج داستان غم و شادی فوتبال در آخر این مسابقه نمایان شد.

برزیل در همان 29 دقیقه آغاز مسابقه جام رویایی را از دست داد و تماشاگران برزیل هم شروع به ترک ورزشگاه کردند. در اواسط مسابقه هم صدای اعتراض هواداران ” سلسائو ” گوش همه را کر می‌کرد و در اواخر مسابقه این مهاجم ژرمن‌ها بود که در کمال تعجب مورد تشویق برزیلی‌ها قرار گرفت.

با این حال فرهنگ حرفه‌ای فوتبال یک بار دیگر از سوی آلمان‌ها پدیدار شد.

با وجود آنکه این باخت فاجعه بزرگی برای فوتبال برزیل محسوب می‌شود و بزرگی این حادثه شوک‌آور اعتراضات زیادی را به خیابان‌های برزیل هم کشاند، در مقابل برتری و قدرت ژرمن‌ها در این جمله ” یو‌آخیم‌لو ” سرمربی تیم ملی آلمان که اعلام کرد:« حالا باید فروتن‌تر از گذشته باشیم » نمود پیدا کرد.

این آلمان پیروز و سربلند بود که در پایان مسابقه نخواست روح برزیلی‌ها غمگین را بیش از این آزار دهد. دلداری آلمانی‌ها به بازیکنان شکست خورده برزیل هم در نوع خود جالب توجه بود.

جایی که ” باستین شوآین اشتایگر ” هافبک آلمان‌ها بعد از مسابقه با برزیل به خاطر این پیروزی آلمان از مردم برزیل عذرخواهی کرد.

از سوی دیگر “اسکولاری” سرمربی برزیل علاوه بر گفتن تبریک به کادر فنی آلمان از ” میروسلاو کلوزه ” مهاجم آلمان‌ها که با زدن یک گل در دیدار با برزیل با 16 گل عنوان بهترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی را بدست آورده نیز تقدیر کرد.

شاید اگر این اتفاقات برای تیم‌هایی که هنوز فرهنگ حرفه‌ای فوتبال و ورزش را به خود ندیده‌اند، رخ می‌داد، ورزشگاه محل برگزاری مسابقه باید منتظر اتفاقات بدتری هم می‌شدند. به هر حال این فوتبال است با همه برد و باخت‌های تلخ و شیرینش!

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا