گوناگون

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر روحانی تشکیل شد

روحانی با بیان اینکه امام(ره) کار بزرگی را در به ثمر رساندن نهضت انقلاب اسلامی انجام دادند، گفت: برای هیچ‌کس باور کردنی نبود که نظام اسلامی با کمترین هزینه به ثمر بنشیند و همچنین در صیانت از عزت و عظمت کشور بتواند تا این حد پیشرفت داشته باشد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتحال امام(ره) را برای ملت و مسئولان نظام بسیار ناگوار، غم‌انگیز و سنگین خواند و گفت: شرایط آن دوران بسیار سخت بود؛ زیرا از یکسو ارتحال امام که مصیبت بزرگی برای ملت و نظام اسلامی بود و از سوی دیگر انتخاب فرد اصلح جای ایشان بسیار حائز اهمیت بود.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه با عنایت و هدایت خداوند، مجلس خبرگان رهبری به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رأی داد، گفت: خداوند را شاکریم که قلبهایمان را برای انتخاب بهترین فرد هدایت کرد و بعد از گذشت سال‌ها همگان بر این عقیده‌اند که بهترین شخصیت را برای رهبری انقلاب اسلامی انتخاب کردند و ان‌شاء‌الله همه کشور و کشورهای اسلامی از وجود ایشان همچنان بهره‌مند باشند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه عظیم ۱۵ خرداد اشاره و با تجلیل از مقام شامخ شهدای این واقعه، تصریح کرد: این قیام در تثبیت راه نهضت و انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بود.

رییس‌ جمهوری حضور زنان را در قیام ۱۵ خرداد بسیار مؤثر دانست و گفت: حضور زنان در قیام ۱۵ خرداد بسیار پررنگ و مؤثر بود و خداوند شهدای ۱۵ خرداد را قرین رحمت کرده و ما را پاسدار راه آنان قرار دهد.

در این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مسایل مرتبط با حوزه فرهنگ از جمله اقتصاد و فرهنگ و فرهنگ دانشگاه‌ها، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین اعضاء این شورا از اهتمام رییس‌جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخاطر اجرای طرح تحول نظام سلامت و موضوع بهداشت و سلامت همگانی در کشور تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه این نشست اعضاء شورای انقلاب فرهنگی به بحث تعیین روسای برخی دانشگاه‌ها پرداختند و آقایان مرتضی هاشم‌زاده چالشتری و رضا چمن موفق شدند رأی اعتماد شورا را به ترتیب برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا