گوناگون

تیرهای برق در وسط بلوار بیمارستان دماوند؛در صورت بروز حادثه چه کسی مسوول است!؟

81195578 5751324

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بیمارستان سوم شعبان دماوند در ضلع غربی بلوار بهشتی (بلوار گیلاوند به دماوند) قرار دارد و در گذشته به دلیل عرض کم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کرد که تردد به بخش اورژانس بیمارستان نیز بسیار سخت بود.

با درخواست مسوولان بیمارستان سوم شعبان از شهرداری دماوند، بلوار مقابل بیمارستان از سوی این نهاد شهری تعریض شد که این امر منجر به قرار گرفتن سه تیر برق در ضلع غربی و در مقابل درب ورودی اورژانس شده است.

قرار گرفتن این تیرها در میان بلوار به این دلیل می تواند خطرآفرین باشد چون به گفته مسوولان بیمارستان همراه بیمار به دلیل نگرانی از وضع بیمار خود از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیست و این امر می تواند در بروز خطرات اثر گذار باشد.

بیمارستان دولتی سوم شعبان دماوند مکانی پر تردد است که روزانه صدها نفر برای مداوا از این بلوار تردد می کنند و لذا احتمال بروز هر گونه خطری وجود دارد و اختلاف بین شهرداری و اداره برق در هزینه جابجایی تیرهای برق وسط بلوار نباید شرایط خطرآفرینی را برای مردم و مسافرانی که به شرایط منطقه آشنایی ندارند، فراهم آورد.

مدیر برق منطقه ای شهرستان دماوند در این باره به ایرنا گفت: شهرداری با تعریض خیابان مقابل بیمارستان وظیفه دارد هزینه جابجایی تیرهایی را که در وسط بلوار قرار گرفته بپردازد.

بهزاد صبوری افزود: اعتبارات این نهاد باید در محل های تعیین شده هزینه شود و لذا هزینه کردن در این بخش موجب حذف و کاهش برخی خدمات شهری برای شهروندان می شود.

وی گفت: بسیاری از نهادها و دستگاههای دولتی به هنگام اجرای پروژهای خود هزینه جابجایی تیرهای برق را می پردازند و در این طرح نیز شهرداری باید متقبل هزینه شود.

شهردار دماوند نیز در این باره به ایرنا گفت: شهرداری به موجب درخواست مسوولان بیمارستان و تسهیل در تردد شهروندان اقدام به تعریض خیابان منتهی به بیمارستان کرده است.

عباس صفری افزود: اداره برق منطقه ای شهرستان به هنگام نصب تیرهای برق اگر از این نهاد استعلام می گرفت و بر اساس طرح و نقشه شهری اقدام به نصب تیرها می کرد، در آن صورت شهرداری موظف به هزینه جابجایی تیرهای برق قرار گرفته در وسط بلوار می شد.

وی گفت: اداره برق منطقه ای شهرستان دماوند از شهروندان عوارض می گیرد و ارائه خدمات به آنان نیز وظیفه این دستگاه است.

مسوولان هر یک براساس شرایط و قوانین خود مسوولیت را به دیگری واگذار می کنند و این امر علاوه بر متوقف کردن ادامه پروژه موجب مشکل در تردد بیماران به اورژانس بیمارستان شده و احتمال تصادف خودروها با این تیرهای قرار گرفته در وسط بلوار را زیاد می کند.

همچنین مسوولان بیمارستان معتقدند این تیرها مانع از نشستن هلی کوپتر در محوطه بیمارستان شده است و منجر به تاخیر در نشستن انتقال هوایی بیماریان به بیمارستان شده و این امر وقت طلایی درمان بیماران حوادث جاده ای را تلف می کند.

با توجه به احتمال بروز هر گونه حادثه ای در این نقطه از شهر، در صورت رخداد واقعه ای تلخ چه کسی پاسخگو است!؟

امید است مسوولان عالی شهرستان تا حادثه تاسف بار و غیرقابل جبرانی رخ نداده است در این باره چاره اندیشی کنند، زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

تهرام/8128/1457/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا