گوناگون

جهانگیری: مدیریت واحد و فرا دستگاهی در مرزها ایجاد شود

81164873 5696926

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به برخی مشکلات و موانع موجود پیش روی توسعه استانهای غرب کشور، این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: توسعه روابط تجاری با کشور عراق یکی از راههای توسعه استانهای غرب کشور است و لذا لازم است یک مدیریت واحد و فرا دستگاهی در مرزها ایجاد شود تا مشکلات ناشی از مقررات دست و پاگیر و برخی موانع گمرکی که تجار و بازرگانان دو کشور با آن روبرو هستند برطرف شود.

معاون اول رییس جمهوری بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی کشور هم تاکید کرد و ادامه داد: امروز فرصتی منحصربفرد و بی نظیر برای توسعه صادرات بخصوص به بازار عراق فراهم شده که می توانیم با استفاده از این فرصت، اهداف پیش بینی شده در سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی را محقق سازیم.

جهانگیری پیشنهادات مطرح شده از سوی استانداران غرب کشور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق را خوب و سازنده دانست و از دستگاه های اجرایی مربوطه خواست ظرف دو هفته راهکارهای اجرایی و مشکلات و موانع پیش روی این پیشنهادات را بررسی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر شاهد تسهیل امور گمرکی و مرزی میان دو کشور و ارتقاء سطح مبادلات دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهوری از استانداران استانهای مرزی نیز خواست نسبت به رفع مشکلات و موانع موجود در امور گمرکی در مرزها تصمیمات لازم را اتخاذ و گزارشات مربوط به کاستی ها و نواقص را ارسال کنند.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، استانداران خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و نمایندگان دستگاههای مربوطه نیز حضور داشتند، رستم قاسمی مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق، گزارشی از جلسات برگزار شده و بررسی های صورت گرفته برای شناسایی موانع پیش روی توسعه استانهای غرب کشور و افزایش روابط تجاری با عراق ارایه کرد.

استانداران حاضر در جلسه نیز هرکدام در سخنانی به ارایه نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مشکلات مرزی و گمرکی پرداختند و عدم وجود مدیریت واحد در مرزها، فقدان زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری لازم، نبود شعبات بانکی برای انجام خدمات ارزی در مرزها و 24 ساعته نبودن ارایه خدمات مرزی را از مهمترین مشکلات موجود برشمردند.

در این نشست پس از ارایه نظرات و پیشنهادات مختلف، مقرر شد دستگاهها و بخش های مرتبط، پیشنهادات مطرح شده را بررسی و ظرف مدت 15 روز برنامه اجرایی و جمع بندی نهایی خود را ارایه دهند.

سیام(1)1429 ** 1569

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا