گوناگون

حاشیه های بودجه ای شورای برنامه ریزی سمنان

81183783 5730264

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه یک هزار فضای آموزشی در این استان وجود دارد که 51 درصد آن تخریبی است، گفت: 70 پروژه دولتی و خیرساز نیمه تمام داریم که قریب 500 میلیارد ریال برای تکمیل آنها نیاز است.

ˈمحمدرضا جهانˈ با بیان اینکه اعتبار برای نوسازی مدارس استان سمنان کفاف این امر را نمی دهد، افزود: پنج پروژه مدرسه سازی در شهرکهای مسکن مهر در استان سمنان نیز باید تا مهرماه تکمیل شوند.

ˈاتابک جعفریˈ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان نیز با بیان اینکه این شرکت فقط 200 میلیارد ریال تعهد و بدهی دارد ،گفت: با وجود خشکسالی و سیلابها، اعتبار شرکت آب منطقه ای کاهش یافته در حالیکه باید باور کنیم بحران کمبود آب اصلی ترین مساله استان سمنان است.

رییس دانشگاه سمنان نیز با اشاره به اعتبار 750 میلیون ریالی برای دانشگاه سمنان در سالجاری، افزود: یک دانشجوی دکترا در پردیس بین الملل 640 میلیون ریال پرداخت می کند پس اعتبار دولتی دانشگاه بسیار ناچیز است.

ˈعلی خیرالدینˈ با بیان اینکه اعتبار ملی دانشگاه سمنان برای امسال 830 میلیارد ریال است، ادامه داد: پیشنهاد می کنیم دانشگاه سمنان از ردیف اعتبارهای استانی حذف شود زیرا کمک مالی چندانی ندارد اما توافق نامه ها و مسایل جانبی زیادی بر دوش این دانشگاه می گذارد.

رییس دانشگاه سمنان با اشاره به پایین بودن اعتبارات استان سمنان در کشور، ادامه داد: بودجه دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری معادل بودجه استان سمنان است.

مدیرکل امور اقتصادی و داریی استان سمنان نیز در این نشست کسری بودجه جاری استان سمنان برای سالجاری را بالغ بر 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با احتساب کسری 75 میلیارد ریالی برای پرداخت حقوق و مزایا، 80 میلیارد ریال برای اجرای ماده ای از قانون مدیریت خدمات کشوری برای فوق العاده شغل و همچنین احتساب افزایش حقوق کارکنان زیرمجموعه قوه قضاییه، استان سمنان با 200 میلیارد ریال کسری بودجه برای حقوق کارکنانش مواجه است.

ˈامیر خیلی خواهˈ بر طبقه بندی هزینه های دستگاههای اجرایی از سوی مدیران تاکید کرد.

وی با اشاره به تحقق 60 درصدی درآمد مالیاتی استان سمنان در دو ماه ابتدایی امسال ،اظهار داشت: استان سمنان در این زمینه از استانهای موفق کشور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به نیاز ساماندهی فضاهای اداری در استان سمنان، افزود: فقط 10 درصد زمینهای دستگاه های اجرایی استفاده می شود یعنی سطح اشغال در بسیاری از ادارات این استان 10 درصد است.

ˈمهدی شادنوشˈ رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز خواستار توجه به اولویتهای تعیین شده از سوی دولت تدبیر و امید از جمله بحث سلامت و درمان در توزیع اعتبارات استانی شد.

استاندار و نمایندگان مردم دامغان و همچنین گرمسار و آرادان در نشست شورای برنامه ریزی استان سمنان حضور داشتند.

استاندار سمنان در این نشست بسیاری از گلایه و اعتراض های مدیران در مورد کمبود اعتبارات دستگاه های اجرایی را با شوخی و مزاح پاسخ می داد و از مدیران می خواست به فکر تامین اعتبار از محل ظرفیتهای تعیین شده بودجه سالجاری باشند.ک/2

611/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا