گوناگون

حضرت علی(ع) مجموعه ای کامل از صفات انسانی و الهی است

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید رضا تقوی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن ولادت امیرالمومنین با بیان اینکه حضرت علی(ع) به زمان مشخصی مربوط نمی شود، یادآور شد: حضرت علی(ع) باید به عنوان یک الگوی بزرگ برای جوانان باشد زیرا خصوصیت های امیرالمومنین به زمان و مکان بستگی ندارد.

وی یادآور شد: علی شخصیت هر زمانی است و انسانی که در طول تاریخ می تواند معلم انسان ساز باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه ادامه داد: مکتب علی(ع) مکتبی است که انسان را می سازد و بزرگترین معلم کلاس بندگی خداوند است.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: امروز ما به علی(ع) محتاج هستیم  و او را باید به عنوان الگو به نسل جوانی معرفی کنیم که دشمنان برای تصاحب فکر آنها نقشه ها دارند.

وی ادامه داد: امروز قرن بخار، موتور و سرعت است. امروز انسان به فضاهای آسمانی دست پیدا کرده اما الگویی همچون حضرت علی(ع) برای او لازم و ضروری است چرا که صفت های خوب تغییر نکرده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه با اشاره به برخی از صفت های امیرالمومین گفت: شجاعت در مسیر دفاع از آرمانها، یتیم نوازی، ایثار، عدالت و … از فضیلتهای بزرگ امیرالمومنین بود که امروز همچنین فضیلت ها و شاخصه هایی ارزشمند است.

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: امروز جوانان ما باید به طرف کتابهای شهید مطهری بروند زیرا خواندن چنین کتابهایی برای آنها مصونیت در مقابل دشمنان ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: ما ملت صاحب فرهنگی هستیم و احتیاجی به دراز کردن دست در مقابل غربیان و سلطه گران نداریم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه ادامه داد: صاحب تمدن و تاریخ غنی و سرشار از فرهنگی انسانی هستیم و احتیاج به الگوهای غربی نداریم البته هر جا که علمی باشد از آن استفاده می کنیم هر چند که خود ما الگویی غنی با تاریخ و تمدن بزرگی هستیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه تصریح کرد: دشمنی غربیان با ما بر سر مسائل هسته ای نیست و این گونه موارد یک بهانه است بنابراین باید بیش از گذشته به مباحث مختلفی توجه داشته باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا