گوناگون

حضور هنرمندان 25 استان کشور در جشنواره طلوع خرداد/ 1650 اثر هنری داوری شد

به گزارش خبرنگار مهر، برزین ضرغامی عصر دوشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره طلوع خرداد که با حضور مدیر کل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد گرامیداشت یوم الله 14 و 15 خرداد استان تهران، مسئولان و مدیران شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: در این جشنواره که با حضور پررنگ هنرمندان 25 استان کشور برگزار شد، بیش از هزار و 300 اثر ادبی در قالب های متعدد نظیر شعر، داستان، رمان و خاطره و در سبک های متنوع و با موضوعات مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: همچنین 300 اثر در بخش هنرهای تجسمی و خوشنویسی با موضوعات انقلابی و فرهنگی و 50 نمایش و تئاتر خیابانی به دبیرخانه کشوری جشنواره طلوع خرداد ارسال و مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: تمامی آثار ارسالی به جشنواره طلوع خرداد توسط کارشناسان و اساتید هر بخش مورد داوری و بازبینی قرار گرفت و تلاش شد تا برترین آثار به عنوان منتخب در مراسم اختتامیه معرفی شوند اما باید توجه داشت که آثار فاخر و شایسته تقدیر بسیاری در این جشنواره مشاهده شد.

وی گفت: جشنواره مذکور در موضوعاتی نظیر زنان در انقلاب اسلامی، فرهنگ عاشورا، حماسه حسینی، شخصیت امام خمینی(ره)، بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی، 15 خرداد، دفاع مقدس و شهید و شهادت برگزار شد.

ضرغامی متذکر شد: جرقه این جشنواره در سفر بنده به ورامین زده شد و زمانی که به بیت امام جمعه ورامین رفتم، ایشان در این دیدار اشاره داشتند که در سال گذشته جشنواره ادبی 15 خرداد در ورامین برگزار شد اما به دلیل برخی عدم حمایت ها، زمزمه تعطیلی آن به گوش می رسد که امید است با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ای در شأن مردم این دیار برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: از آن زمان برگزاری جشنواره کشوری طلوع خرداد با هدف معرفی قیام تاریخی 15 خرداد و انقلاب شکوهمند اسلامی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته و با همکاری و تلاش هنرمندان و نهادهای فرهنگی امروز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا