گوناگون

خراسان رضوی دارای 44 نوع ماده معدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان، بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز پالش آلاینده های محیط زیست در مشهد اظهار کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی در خراسان رضوی بدون مشارکت بخش مردمی شکل نمی گیرد و در این زمینه نقش نخبگان و متخصصان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: توسعه می تواند در کاهش آلاینده ها نیز بسیار موثر باشد و از سویی دیگر در کشور ما بحث نیاز به توسعه بسیار جدی است و اولین نیازی که مردم در این بخش به آن اشاره می کنند؛ بحث اشتغال است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امروز در حوزه اشتغال مشکلاتی وجود دارد که مانع توسعه می شود و در این راستا باید طرح هایی ارائه شود و در این میان باید در نظر داشت که دولت ظرفیتی برای ایجاد اشتغال ندارد و باید از سوی بخش خصوصی این امر دنبال شود.

وی با اعلام اینکه اگر بنا داریم به مقوله توسعه دست یابیم باید آینده را فدای امروز نکنیم، اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی در حوزه محیط زیست امری مهم است که در توسعه این استان نقش دارد و باید در نظر داشت که دولت به تنهایی نمی تواند این خواسته ها و برنامه ها را پاسخگو باشد.

به گفته وی مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و از این جهت این کلانشهر مذهبی جهان باید در حوزه محیط زیست آمادگی کاملی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که این استان در سال جاری با آن مواجه شد مربوط به نداشتن 3 کشت و طوفان و تگرگ بود و در یک دوره چندساله این استان دچار کم آبی شد.

رشیدیان با اعلام اینکه امروز در بحث آب پشت سدها و روان آبها دچار مشکلاتی هستیم، عنوان کرد: اقتصاد این استان بر چندپایه بنا شده و در این راستا مشهد به خاطر وجود 25 میلیون زائر داخلی و خارجی نیازمند نگاه ملی و فراملی است.

وی تاکید کرد: سال جاری باتوجه به تغییراتی که در بودجه رخ داد دچار مشکلاتی شدیم و این امر درحالی اتفاق افتاد که بودجه زیارتی نیز میان تمام استان ها تقسیم شد و سهم ناچیزی به این استان اختصاص یافت.

وی از رتبه چهارم این استان در بخش صنعت خبر داد و افزود: خراسان رضوی دارای 44 نوع ماده معدنی است و یکی از غنی ترین معادن کشور متعلق به این استان پهناور است و باید از تمامی این ظرفیت ها برای دست یابی به توسعه بهره برداری کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا