Mihanpostپزشکیپژوهشیتغذيه

چرا در روزهای پاییزی نباید خوردن انار را فراموش کنیم ؟

میهن پست – در مورد خواص درمانی و طبی آن شاید همین مسئله کافی باشد که نام این میوه از قدیم مورد توجه طبیبان قرار گرفته و  حتی در کتاب مقدس نیز چندین بار نام آن به عنوان میوه ای با خاصیت درمانی ذکر شده است.

به عبارتی دیگر محققان طب قرآنی بر این عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز که فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان  به بار نشسته  و مصرف این میوه برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی بسیار مفید بوده و موجب شادابی هر فردی می شود.

خواص درمانی انار

مزایای خوردن انار: بنابراین مصرف انار غیر از جنبه خوراکی آن ، از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل ملاحظه است. این میوه دارای مواد شیمیایی بسیاری است که در مبارزه با تصلب شرائین ، آماس سرطان و همچنین در کند کردن واکنشهای پیر شدن سلولها (Cellular aging process) مؤثر می باشد.آب انار نیز به نوبه خود خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان نیز جزء بهترین داروها برای تقویت کلیه است.

از دیگر خواص انار که همواره مورد توجه خانم ها نیز قرار گرفته این است که آب انار  می تواند رنگ صورت را شاداب کند و در عین حال نیز علاوه بر شادی بخش و مفرح بودنش نیز صدا را باز کرده و نه تنها از گرفتگی صدا جلوگیری می کند بلکه برای افزایش وزن و تقویت قلب و معده نیز موثر است.

این میوه به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین A در رشد اطفال بسیار تاثیرگذار بوده و ویتامین B موجود در انار اعصاب را تقویت میکند. همچنین به علت دارا بودن مقادیری از ویتامین B-6 ضد استفراغ بوده و در نوع جنگلی و خودروی آن که به ناردان معروف است خاصیت زیادی در درمان اسهال داشته و جوشانده آن نیز در درمان زخم و ورم معده بسیار مؤثر است.

نکته مهمی که باید مورد توجه خانم ها قرار بگیرید این است که مصرف انار یا عصاره آن برای خانم‌های باردار بسیار توصیه شده زیرا علاوه بر رفع ویار به دلیل غنای بالای این میوه از نظر ویتامین ها، موجب رشد مناسب جنین می شود.

خواص انار

مضرات خوردن انار: خوردن انار برای مبتلایان به زخم معده و روده جایز نیست و برای افراد سرد مزاج نیز زیان آور بوده و همچنین موجب کاهش جاذبه کبد نیز میشود ، بنابراین افراط در خوردن انار باعث یبوست – ناراحتی معده و زبر شدن گلو می شود در ضمن متخصصان به افرادی که مبتلا به ناراحتی ریوی هستند نیز توصیه می شود که در مصرف انار جانب احتیاط  را رعایت کنند.

 در مورد برگ درخت انار نیز باید گفت که درد نیمه سر – میگرن – با خوردن دم کرده یا جوشانده برگ درخت انار درمان می شود و متخصصان علم طب سنتی نیز معتقدند مصرف دم کرده یا جوشانده برگ انار نیز مانند چای، کم خونی ، ضعف شدید پس از بیماریها و خستگی شدید را برطرف می سازد.

در این میان متخصصان نیز معتقدند، افرادی که هفته‌ای ۳ بار نصف یک فنجان آب انار مصرف می کنند نسبت به سایر افراد که میانه خوبی با آب انار ندارند، التهابات مولکول و عفونت‌ها در خون آن ها کاهش یافته و بیماران کلیوی نیز که هر هفته از نوشیدنی‌های آب ترش انار استفاده می‌کنند، احتمال عفونتدر بدن ان ها، که دومین عامل کشنده بیماران دیالیزی است را کاهش می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا