گوناگون

دستاوردهای جدید ارتش سوریه در شهر ملیحه

 سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر مهم ملیحه در نزدیکی دمشق به دستاوردهای جدیدی علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت خارج دست یافته‌اند.

 
واحدهای ارتش روز چهارشنبه (۱۴ خرداد) پس از نبردی یک روزه با شبه‌نظامیان کنترل بخش‌های شمالی و شرقی ملیحه را در دست گرفتند.

 
نیروهای دولت همچنین جادّه‌ای را که راهی مهم برای دسترسی به این شهر محسوب می‌شد مسدود کردند؛ این مسیر همواره هدف انفجار بمب‌های کنارجاده‌ای شبه‌نظامیان بوده است. ارتش جاده‌های ملیحه به سمت جنوب را نیز مسدود کرد.

 
نیروهای دولتی طی عملیات‌های خود در مناطق اطراف شهرهای حمص، درعا، لاذقیه و ادلب تلفات سنگینی برای شبه‌نظامیان به بار آوردند و مخفیگاه‌ها و مقر آنان را ویران کردند.

 
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع نظامی گزارش کرد واحدهای ارتش در حومه حمص چندین تلاش شبه‌نظامیان را برای نفوذ خنثی کردند؛ آنها در این بین شماری از شبه‌نظامیان را کشتند، چندی دیگر را مجروح و تسلیحات سنگین آنان را نابود کردند.

 
نیروهای سوریه با حمله به مقر شبه‌نظامیان در مناطق الرستن، وادی المیره، سلام الغربی، سلام الشرقی، مسعده، سعید و سلطانیه در حومه شهر حمص تلفات بیشتری به دشمن وارد کردند.

 
در این بین نیروهای ارتش در منطقه درعا البلد یک گروه از شبه‌نظامیان را در شمال مدرسه یرموک به دام انداختند و همه اعضای آن را نابود کردند.

 
ارتش، به مقر شبه‌نظامیان در منطقه المنشیه در حومه درعا نیز حمله کرد و شماری از شبه‌نظامیان را کشت و چندی دیگر را مجروح و تجهیزات‌شان را نابود کرد.

 
نیروهای دولتی در شهر لاذقیه نیز با انجام عملیات در چند روستا ۳۴ شبه‌نظامی مسلح را کشتند و شماری دیگر را مجروح کردند.

 
در جریان این عملیات سه دستگاه توپ، نُه خودروی مجهز به مسلسل و سه خودروی مملو از موشک نیز نابود شدند.

 
 نیروهای ارتش در حومه ادلب نیز به مقر شبه‌نظامیان و مخفیگاه آنان در مناطق عین السودا، الشغور، سرمانیه، قسطون، مناطق حومه کوه اربعین و … حمله کردند و تلفات بسیاری برای معارضان به بار آوردند.

 
این تحولات در حالی رخ داده است که درگیری‌های داخلی بین گروههای شبه‌نظامی تحت حمایت خارج در شرق سوریه همچنان ادامه دارد. بر پایه گزارش‌ها، دهها تن از شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) طی ۲۴ ساعت گذشته در درگیری‌های بین شبه‌نظامیان در دیرالزور کشته شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا