گوناگون

دشمن جرأت دست زدن به گزینه‌های روی میزش را ندارد/ تغییرشرایط عراق با فتوای مرجعیت نجف

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار تعدادی از نخبگاه سایبری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور در سخنانی اظهار داشت: در صدر اسلام قدرت و پیروزی به واسطه تعداد نفرات بیشتر حاصل می‌شد و جبهه‌ای که دارای نیروی بیشتری بود سرانجام به پیروزی می‌رسید.

وی گفت: سلاح‌های زمان پیامبر اکرم(ص) و صدر اسلام، سلاح‌های ابتدایی بود که همگان آن را در اختیار داشتند و در زمینه‌های دفاعی و تهاجمی از آن بهره می‌بردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان اینکه اسلام توازن قوا را به هم زد افزود: در آرایش نظامی غزواتی که با حضور پیامبر(ص) صورت می‌گرفت نیز برتری ظاهری با دشمنان بود و تعداد نفرات لشکر کفر در برابر سپاه اسلام بسیار زیاد و قابل مقایسه نبود؛ اما با این اوصاف آنچه که موجب پیروزی مسلمانان می‌شد ایمان و توکل به خداوند بود.

وی ابراز داشت: منطق مسلمین این بود که یا به پیروزی می‌رسند و یا در این مسیر به شهادت می‌رسند و یا اینکه دشمن را می‌کشند و یا آنان به عذاب الهی گرفتار می‌شوند که در دو هر حالت دشمنان مغلوب هستند.

امروز دشمنان از ایمان ما هراس دارند

آیت الله مکارم ادامه داد: امروز نیز دشمنان از ایمان ما هراس دارند و با اینکه می‌گویند گزینه‌های نظامی روی میز است اما جرات دست زدن به آنان را ندارند.

وی عنوان کرد: امروز سربازان آمریکایی در کشورهای مختلف یا خودکشی می‌کنند یا دچار بیماری‌های روانی شده و یا فرار می‌کنند اما سربازان ما در سالهای دفاع مقدس بر روی مین می‌رفتند و به شهادت خود افتخار می‌کردند.

پیروزی نهایی در نتیجه ایمان به خدا حاصل می‌شود

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: ایمان به خدا، عشق به خدمت و آمادگی و استقبال از شهادت می‌تواند ما را در برابر دشمنان حفظ کند و در واقع پیروزی نهایی در نتیجه ایمان به خدا حاصل می‌شود.

وی افزود: دشمنان از همین ایمان جوانان ما می‌ترسند و از این روحیه مذهبی و اعتقادات دینی هراس دارند که باید این موارد را در نسل‌های آینده نیز حفظ کرد و این روحیه در مراکز نظامی دشمنان وجود ندارد و نمی‌توانند آن را بدست آورند.

فتوای مرجعیت نجف شرایط را تغییر داد

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حملات گروه‌های تروریستی به عراق افزود: زمانی که مرجعیت نجف فتوای جهاد صادر کرد بسیاری از مردم عراق جان بر کف به میدان آمدند و شرایط تغییر یافت چرا که افرادی وارد میدان شدند که با ایمان و استقامت تربیت شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا