گوناگون

دومین جشنواره ساخت مجسمه های شنی گیلان در رودسر برگزار شد

81199580 5758032

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان عصر جمعه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه یکی از مناطق مهم و اصلی استان گیلان در نیمه نخست سال ورود گردشگران و مسافران از مناطق مختلف کشور برای بهره مندی از سواحل دریای خزر است، هدف از برگزاری این همایش را آگاهی بخشی به ساکنین و ساحل نشینان گیلان و گردشگران بر اهمیت و حفاظت اکوسیستم ساحلی اعلام کرد.

ˈمحمد رضا برجی ˈ با اشاره به اینکه سواحل استان به لحاظ ریخت و پاش زباله ها وضعیت نامطلوب و نگران کننده ای به خود گرفته ، پاکسازی و حفظ ساحل پاک را مستلزم عزم جدی همگانی دانست و بر تحقق این امر مهم تاکید کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جشنواره 150نفر از هنرمندان و علاقه مند در زمینه حفظ محیط زیست ساحلی در یک مسابقه مجسمه سازی با ماسه های ساحلی با یکدیگر رقابت می کنند که در نهایت به 10نفر که بهترین طرح را در زمینه حفظ محیط زیست ساحلی ارائه دهند جوایزی اهدا خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری 50برنامه به مناسبت هفته محیط زیست در سطح شهرستانهای استان گیلان در قالب همایش ها، کارگاه های آموزشی، بحث حفظ محیط زیست با دهیاران خبر داد.

برجی همچنین از عملیات اجرایی ساخت پاسگاه محیط بانی در جنگ سرا چابکسر رودسر و سر محیط بانی دیلمان طی هفته محیط زیست در این دو منطقه خبر داد و اظهار کرد: برای احداث این دو پاسگاه 100میلیون تومان اعتبار از محل منابع داخلی استان اختصاص یافته است.

وی مدت زمان اجرای این پروژه ها را دو ساله ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، اولین جشنواره ساخت مجسمه های شنی در سال 85نیز بصورت کشوری در شهرستان رودسر برگزار شده بود.

استان گیلان از چابکسر در شرق گیلان تا آستارا در غرب استان حدود 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد.

16تا 23خرداد هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.ک/3

7290/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا